Fredagkväll!



Tidigare ikväll hade jag och mamma fullt upp med att plocka ned saker i
flyttlådorna som är många, packade ned saker som jag inte har användning
för dom här tjugo dagarna innan det är dags för flytten. Jesus, jag tror inte
att jag har insett det ännu. Vi flyttar snart, snart flyttar jag från mitt barn-
domshem till en lägenhet tillsammans med den jag vill dela hela mitt liv med.
Trots att det känns jättehärligt att få påbörja något nytt, skapa något eget så
har jag en stor klump i min mage. Det gör faktiskt riktigt ont att lämna stället
där jag växt upp och skapat så många minnen. Mest ont kommer det göra när
mamma flyttar härifrån, då finns det liksom inte kvar. Bara massa minnen.
Jag får ont i magen och tårarna bara rinner när jag tänker på det, men jag får
försöka tänka på allting bra. Hur fin våran lägenhet kommer bli, den finaste i
världen. Hur många minnen vi kommer skapa där och vem vet, det kanske är
där vi skapar våran första bebis och förlovar oss? Tja, man vet aldrig.

Nu har jag suttit med mina naglar i olja och målat dom genomskinliga. Ska strax
lägga mig i sängen och mysa med världens finaste. Lär bli en tidig kväll ikväll, ska
ju trots allt upp klockan sex imorgonbitti och åka på jobbet. Jobbar delat imorgon
vilket känns lite både och. Härligt att få sova en liten stund på dagen och inte jobba
så länge på morgonen, men samtidigt äre härligt att jobba till fem en lördag så har
man hela kvällen på sig att göra annat. Men äh, det kommer nog gå bra.
Har räknat ihop hur mycket jag kommer tjäna på dom här sex helgerna framöver
och jag kan säga er att jag klagar verkligen inte. Pengar, pengar, pengar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0