söndagkväll

Det är redan söndag och lovet har bara flygit iväg. Känns som om det just
var marknad och man såg framemot en veckas lov, men nu är det slut på
ledigheten och imorgon börjar praktiken. Nu är det våran sista praktik och
jag får lite ont i magen av att tänka på det. Man har under dessa tre år hunnit
med en hel del praktik och det är faktiskt det som har varit mest roligt och
mest lärorikt om jag ska vara ärlig. Man lär sig så otroligt mycket av att vara
ute på praktik, tycker nästan synd om dom som valt en linje där praktik inte
ingår. Det är ju så man lär sig, att komma ut i arbetslivet och få känna lite på
verkligheten. Jag har iallafall lärt mig väldigt mycket av att vara ute på praktik.
Det var ju på så sätt jag fått jobb på Skytten flera somrar och nu jobbar jag
även extra där på helgerna. Imorgon börjar våran fem veckors praktik och
det känns jättehärligt. Jag har valt att vara på Medicinkonsulten och tagit tag
i mina rädslor. Har tidigare bara varit inom handikapp- och äldreomsorg efter-
som jag gruvat mig så mycket för att ta prover på människor. Men efter att
ha fått provat en extra gång på armen på skolan och på Cajsa så känner jag
mig väldigt lugn och känner mig inte speciellt nervös. Det kommer nog gå kanon.
Jag har dessutom en helt underbar handledare som lovat att vi ska fixa det
tillsammans, men det är klart att det är lite pirrigt. Det är det alltid när man ska
vara på ett nytt ställe, spelar nog inte så stor roll hur många praktikplatser man
varit på eller hur gammal man är. Iallafall vad jag tror.

Det börjar faktiskt kännas att man ska in i arbetslivet snart, snart studenten och
man ska börja söka jobb. Jag och min fina flyttar snart från mitt barndomshem
till något alldeles eget och jag ska börja laga mat själv, tvätta själv, städa själv.
Det känns spännande, men samtidigt väldigt nervöst. Jag har inte varit hemifrån
längre än en vecka och nu ska jag bo utan mamsen. Men jag tror nog att jag
kommer spendera en hel del hemma här ändå. Det här kommer alltid vara mitt
hem, oavsett om det säljs eller inte. Alla minnen härifrån släpper jag aldrig taget
om, det här är mitt hem. Mitt underbara hem.

Är helt slut efter denna jobbarhelg så snart ska jag lägga mig och sova, men först
ska jag kramas med världens finaste pojkvän. Finns inget bättre än att somna i
hans trygga famn. Jag älskar dig, jättejättejättemycket.
Kommentarer
Postat av: Mamma

Det kommer att bli kanon, tänk varje söndag då ni ska bjuda lilla mamma på middag ;)



Sen skulle du sovit redan 18:15 :) ♥

2010-03-14 @ 22:24:43
Postat av: Karin

Usch, vad tiden går fort... Tänk att du har blivit så stor, studenten!? pojkvän!? flytta!? jobba!? Jag önskar dig all lycka <3



Du får väl passa på och skämma bort mamsen lite med goda middagar ;) (fast mammas mat är alltid mammas mat, tänk dig Åsa´s palt Mmmmmm...)

2010-03-15 @ 17:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0