3 Mars 2010

Har man dåligt självförtroende måste man trycka ned andra, precis som
du gör. Jag har inga ord, bara att jag hoppas att du en dag växer upp och
inser att man kan inte behandla människor hur som helst.

Våra studentmössor kom idag! Vilken känsla att se sitt namn stå på en
studentmössa. Nu är det bara lite mer än tre månader kvar tills vi skriker
oss hesa och festar hela natten lång. Ord kan inte beskriva hur härligt det
känns att få gå ut skolan, slippa alla jobbiga prov och läxor. Slippa att
ständigt påminnas, att slippa träffa alla omogna människor och framförallt
börjar arbeta på riktigt. Fast jag vet att många tårar kommer fällas på min
stora dag, jag kommer sakna min omvårdnadsklass så otroligt mycket.
Dom som hela tiden funnits där, som gett mig många skratt. Men vi skiljs
ju inte föralltid, det vet jag.

Min kväll kommer bestå av läxa, ska skriva klart min religionsuppgift för
att sedan känna att jag verkligen kan ta lov, gå ut på praktik utan några
rester. Imorgon börjar vi inte förren 14:30, då ska vi få träffa våra hand-
ledare som vi kommer ha under praktiken och sedan slutar vi. Ska passa
på att ta en välförtjänt sovmorgon och bege mig på gymmet och träna lite.
På fredag ska vi bara se Codan 09:30 och sedan har vi inte några fler
lektioner, så man kan väl nästan säga att jag har sportlov nu. Så härligt!

I helgen är det marknad som gäller. Jag har slagit vad med mamma om att
varken äta godis eller godsaker, undra hur det ska gå? Ingen marknad utan
munkar, godisremmar eller goda marknadschips. Men jag ska klara det.
På lördag blir det nog middag med några och sedan hotellet, känner att det
kommer bli väldigt roligt. Alltid roligt när det är mycket folk ute.



Kommentarer
Postat av: Anonym

gu va roligt me studenten snart!:)

2010-03-04 @ 14:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0