.

Jag kan inte hjälpa att det är såhär. Kunde jag så skulle jag skaka av mig det
och strunta i alla tankar. Men det går inte, tro mig jag har försökt. Jag har inte
bara försökt en gång, hur många gånger som helst men det går inte. Varför ska
det måsta vara såhär? Jag orkar inte. Jag orkar ingenting längre. Jag kan inte
hjälpa att det är på det här viset, det finns i min skalle hela tiden och jag kan inte
få ur alla fina, fast dumma tankar. Jag tycker det är fint, jag älskar tankarna men
jag vet att det går inte att tänka så. Jag måste sluta tänka, varför finns det inte
en knapp man kan trycka på? En knapp som tar bort alla tankar som får en att
vilja försvinna. En knapp som tar bort alla fina tankar, men som orsakar smärta.

Allting blev så krångligt. Jag vet knappt ut eller in. Är det såhär det ska vara?
Är det här rätt eller fel? Är det mig det är fel på? Jag vet ingenting just nu.
Ni förstår nog ingenting, inte heller det som är meningen. Jag vill inte att ni ska
förstå, det skulle göra saken ännu värre. Jag vill bara var ifred och tänka.

Klart jag inte kommer kunna sova inatt heller. Jag hatar sömnlösa nätter, hatar
att tankarna måste komma precis innan jag ska lägga mig ned så ögonen inte vill
stängas. Önskar att man kunde få sluta tänka för en stund, jag behöver sömn.
Men det är mitt eget fel. Tänk att jag alltid lyckas knäcka mig själv. Helvete.

Kommentarer
Postat av: gabriella

kom ihåg att jag finns, endast ett telefonsamtal bort. och kom ihåg att jag tänker på dig

2010-06-01 @ 00:51:31
Postat av: Hw



Hej S Ibland är det lättare sätta sig ner och skriva ett brev..till den du vill ska förstå..även till din pappa.. Jag träffade en väldigt bra vän i helgen och upptäkte att efter allt jag gått igenom så har jag stängt av mig själv för att bli nådd. Jag skrev igår till honom och berättade för honom hur jag upplevde mig själv för att jag inte kunde längre säga exakt det jag känner å tänker .. Han ringde på en gång och frågade och förklarade hur han såg på det.. och fast jag sa att det är ju just prata om det som är så svårt gick det ändå prata ut om det och förstå att vi kan prata om det. så vad jag vill försäka förklara för dig är att blogga kan vara bra men att skriva till den man är besviken eller glad över eller bara vill bli förstådd av.



Så att skriva till den man vill prata med så kan det hjälpa en att formulera tankarna och komma vidare även om du aldrig sänder iväg brevet.Det blev inte så bra svenska det här men jag hoppas du förstår vad jag ville förmedla.



När jag gick i terapi fick jag också lära mig att om jag sårar dig gör dig illa eller kränker dig ..Så kan du prata med alla i hela värden om hur du blev behandlad av mig men du kommer aldrig komma över det å gå vidare på riktigt om du inte säger det till mig att ..Hw jag blev väldigt illa behandlad av dig för att du kränkte mig eller jag kände att du gjorde mig illa när du sa det eller gjorde det .. Och vist kan det vara jätte jobbigt gå in till någon och säga stopp ..men vem har inte rätten att säga stopp när någon går över ens gräns och du får bra respekt tillbaka när du sätter gränser för vad du tycker är tillåtet .. Å får du inte det så är det inte hos dig felet sitter.. kram

2010-06-01 @ 10:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0