historia är inte roligt

Sitter på skolan och väntar på att historian ska börja, är lite nervös faktiskt.
Hatar verkligen att stå inför människor man aldrig träffar (förutom på just
den här lektionen då) och ska redovisa något man inte ens förstår. Finns nog
inga ord som kan beskriva hur nervös jag kan bli i såna situationer, det är
bland det värsta som finns. Inför klassen går det väl bra, dom känner man
och man har gjort det flera tusen gånger för dom. Men när man ska göra det
för folk man inte känner blir man lite nervös, när man dessutom inte vet vad
man pratar om så blir det ju inte bättre. Oj vilket världsproblem.

Nu är det iallafall bara två lektioner kvar av dagen (två lååånga lektioner) men
sen har jag långhelg. Direkt efter skolan ska jag fara hem och duscha, göra
mig klar och bli upphämtad av min käre bror. Jag ska nämligen följa med till
Vilhelmina ikväll och se när dom spelar fotboll. Känns lite i hjärtat när jag
tänker på det, har inte orkat se någon match hitills eftersom det tar emot så
himla mycket att pappa inte står där han brukar stå. Att han inte skriker och
pratar med spelarna som man är van att höra. Det kommer göra ont, men
jag gör det inte för min skull. Kanske lite, så att jag ska orka fara på fler matcher
men jag gör det för en människa som jag älskar mer än allting annat och vi
klarar alltid allting tillsammans.

Ska träna inför redovisningen nu och bli ännu mer nervös, blir nog inget mer
bloggande eftersom jag kommer hem sent ikväll. Hoppas alla har en härlig onsdag!

Kommentarer
Postat av: emma

hatar också redovisningar :(

2010-05-12 @ 19:13:12
URL: http://eemmalicious.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0