Måndagkväll

Ikväll har jag varit riktigt duktig känner jag! Renskrivit geriatriken och religions-
uppgiften, har påbörjat renskrivningen av skallskador men känner att det får
räcka för ikväll. Har ju trots allt morgondagen och onsdag på mig, så jag antar
att jag kan känna lugnet nu. Men det tar på att sitta framför datorn och bara skriva
i massor, har hunnit fika och dricka mängder med C-vitamin. Så nu när min fina
kommer hem kommer jag väl vara så speedad att jag inte kan sova. Haha! Typiskt mig.

Imorgon är det tisdag, det innebär ytterligare en kort skoldag och ett härliga step-
up pass direkt på morgonen. Jag gillar tisdagar, om man bortser från den äckligt
långa historia lektionen vi har före lunch då man är hungrig och allt. Nej, ska jag
vara ärlig så ångrar jag lite att jag valde att läsa den kursen. Men den kan ju vara
bra att ha om man ska läsa vidare till barnmorska en vacker dag. Så jag ska väl
inte vara så negativ. Men det är fruktansvärt jobbigt att bara sitta och anteckna i
nästan två timmar, varenda lektion. Vi har inte gjort annat än att ha genomgångar
sen vi påbörjade kursen, man blir faktiskt less tillslut. Men det är bara att härda.

Den här veckan är kort och det känns himla härligt. En långhelg blir det med andra
ord och jag ska bara mysa i sinne med världens finaste. Först bröllop på torsdag och
sedan Sundsvall på fredag. Kan inte bli så mycket bättre :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0