Så var det söndag igen

Så var denna helgen över och den har varit toppen trots att jag dragit på mig
en förkyldning som inte är att leka med. Kände redan i fredags att halsen
började göra ont och över helgen så har det bara blivit värre med hosta och
så. Så nu dricker jag mängder med té, tuggar halstabletter i sinne och ber till
gud att jag är frisk till studenten. Nog för att det är några veckor kvar men
man vet ju aldrig hur länge det håller i sig. Svårast kommer det vara att hålla
sig ifrån träningen, men jag ska inte vara sjuk på studenten. Aldrig i livet.

Vi har bara tagit det lugnt i helgen, umgåtts med varandra och blivit nykära på
nytt. Det är såna här stunder som får en att inse att man aldrig någonsin vill
vara utan varandra. Umgåtts med hans helt fantastiska familj och bara njutit
av livet. Det är skönt att komma bort en stund från verkligheten, den verklighet
som gör så fruktansvärt ont. Jag vet att smärtan inte försvinner bara för att jag
åker bort men det får en att glömma alla bekymmer för en liten stund. Och såna
stunder behöver man ibland för att orka. Det får en att vilja kämpa vidare.

Nu är det bara att ladda inför en ny skolvecka, inte så många kvar nu faktiskt och
det börjar dra ihop sig för lärarna att sätta betyg. Är lite nervös inför tisdagen då
vi ska få veta hur det gick på historiaprovet, jag ber till gud att det gick bra för mig.

Har faktiskt inte så många planer inför veckan, ska försöka fokusera på skolan nu
dom sista dagarna som är kvar av den. Göra klart skolarbeten som inte är klara
och ladda inför studenten. Jag är faktiskt riktigt taggad redan nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0