Smygtitt!

  
Här är en liten smygtitt på min älskade studentmössa, mina älskade studentskor och
min fantastiskt fina studentklänning. Allting är i princip fixat så nu är jag redo för att ta
studenten. Det bara pirrar i min mage när jag tänker på det.

Imorgon är det bara två veckor kvar. Två veckor av nervositet, längtan & spänning.
Det är en stor dag som betyder väldigt mycket för mig, en dag som jag har väntat på
hur länge som helst. Två veckor tills vi får ta på oss våra fina vita mössor, ta emot våra
slutbetyg, sjunga studentsången, åka lastbil runt stan och fira hela natten lång.
En dag som kommer innebära en otrolig lycka, en dag som mestadels kommer bestå av
skratt och kanske en eller flera tårar. För det är på den dagen vi alla kommer inse att det
är slut nu. Det är slut på vår gymnasietid, det är då vi inte längre är OP3.

Jag vet redan nu att det på ett sätt kommer vara en jobbig dag, att skiljas från alla fina
människor. Både lärare & klasskamrater. Att inte ha min fina pappa där som kan krama
om mig hårt och säga hur lycklig han är för min skull och hur stolt han är över mig.
Men på något sätt så är han med, det bara vet jag. Jag bad honom göra en sak för mig på
min studentdag, jag känner honom så väl och vet att han kommer ställa upp.

När jag går runt i mina fina skor här hemma, ser mössan & klänningen så kan jag inte sluta
le och inte sluta längta. Det är en dag som är mer än välkommen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0