Måndagkväll.

Fick sluta tidigare från jobbet eftersom jag inte tog ut någon rast. När man jobbar från två till nio så har man fyrtiofem minuters rast i vanliga fall, men det är så fruktansvärt svårt att kunna ta ut den eftersom det är så mycket att göra helt tiden. Så jag brukar skippa den och gå hem tidigare, mycket härligare! Men dagen/kvällen har flytit på, jag kan nog inte säga för många gånger hur mycket jag tycker om mitt jobb. Det är bara så roligt att mötas av all fin personal och alla underbara pensionärer, jag har alltid ett leende på mina läppar när jag jobbar. Jag hoppas innerligt att jag får fortsätta jobba där i Januari, jag vet att jag skulle trivas himla bra var som helst men jag vill jobba på Skytten's äldreboende. Får hålla tummar och tår och hoppas att det blir så!

Idag har jag börjat fundera lite kring juldagen, är ju ledig hela julhelgen så det skulle vara roligt att hitta på något. Jul kommer firas i Sidberg tillsammans med världens bästa människor och det känns så bra att vi ska vara där just i år. Det kommer bli en sån mysig jul i år. Sedan har jag börjat fundera lite kring juldagen, vad händer för alla människor då? Vet att många av mina vänner ska ut och jag funderar själv på att fara ut. Jag har inte druckit en droppe alkohol sedan studenten, eller jo på kusin's bröllop i Augusti men det var inte mycket. Så jag har börjat tänka på om jag kanske ska dra ihop mina fina tjejer och bjuda på en god middag. Det återstår att se. Jag har blivit i princip världens tråkigaste människa, lever för att träna och jobba så det skulle vara skönt att komma ut en kväll och bara ha roligt. Men än är det inte jul och jag som alltid har beslutsångest ska nog inte fundera så mycket mer på det utan se när dagen är kommen.
Men det skulle vara himla trevligt iallafall :)

Nu ska jag fortsätta fika mitt goda kvällsfika och sedan ta mig ett varmt bad innan jag lägger mig. Imorgon jobbar jag till fyra och när jag slutar ska jag fara på stan direkt och köpa några julklappar som inte är köpta ännu ;) Älskar att köpa julklappar, längtar till dom ska öppnas ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0