2010-10-14

Vilken snöstorm det är ute! Imorse när min fina skulle iväg på jobbet väckte
han mig och tyckte att det var en väldigt dålig idé att jag skulle ta våran bil
till gymmet. Vi har nämligen inte hunnit byta till vinterdäck ännu så när vi skulle
iväg tog vi oss knappt från parkeringen, när inte ens min fina kan styra över bilen
så är det inte bra. Han skjutsade mig till Mamma som har vinterdäck och så var
hon underbar och skjutsade mig på gymmet så jag fick träna. Jag har som kommit
in i mitt beroende av träning igen, jag måste vara på gymmet minst en timme varje
dag. Det känns så skönt att jag äntligen fått tillbaka träningslusten. Körde en timmes
kondition idag och en halvtimmes styrka. Lagomt! Det känns i mina ben att jag inte
har rört mig på ett tag, eller rört mig har jag väl gjort men inte tränat lika hårt som
jag gjorde medans Pappa levde. Man blir mycket piggare av att träna, helt klart.

Nu sitter jag på Mammas jobb och väntar på att hon kan skjutsa hem mig så jag får
duscha och äta någon frukost. Sedan ska jag bara ta det lugnt och göra mig klar till
klockan slår tolv för då ska jag iväg och jobba. Mitt underbara jobb med världens bästa
pensionärer och världens bästa personal. Jag trivs så fruktansvärt bra! Jobbar till fem
och sedan har jag helg till måndagkväll. Ord kan inte beskriva hur härligt det känns, vi
ska dessutom vara här i Lycksele hela helgen för min fina jobbar. Har faktiskt saknat
att bara vara hemma, träna och må gott. Ska nog åka upp till Sidberg någon dag och
vara med farmor & farfar. Hörde ryktas om att lilla Malin skulle dit så då får vi ta oss
en lång promenad som sist ;) Marcus har seriöst världens roligaste tjej. Hon är så fin!

Nä nu ska jag fortsätta läsa lite bloggar. Ha en trevlig torsdag!


På gymmet för ett bra tag sedan, pratade med Pappa i telefon om min
första körlektion samtidigt som jag sprang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0