Pappa, du är överallt

Jag letar efter dig pappa, var jag än går. Allting påminner mig om dig, om dig och mig.
Sakerna som vi alltid gjorde tillsammans som inte finns längre, jag påminns hela tiden.
Jag undrar om du ser mig, om du hör mig, om du kan läsa mina tankar. Om det är du
som hjälper mig att kliva över alla hinder på vägen, du hjälper mig från där du befinner
dig. Jag kan höra mig själv skratta och höra ditt skratt, jag kan känna mitt hjärta slå, för
oss båda. Mitt hjärta slår dubbla slag, du är inte död pappa, jag kan bara inte se dig just nu.


Jag har din haka, jag har din näsa och mina ögon som glittrar, jag har dina drag pappa.
Jag skiner upp som en sol när dom säger att jag är en kopia av dig, när dom säger att
jag påminner om dig, då lyser jag. Jag skiner rakt igenom och känner en lycka.
Lycka för mig är att vara lik den människa som jag älskar mest i hela världen och som
jag ser upp till. Lycka för mig är att vara som dig min bästa vän.


Jag undrar var ditt hjärta är. Jag undrar vad du ser och vad du hör. Om du kan läsa mina tankar. Jag letar efter dig när jag går på gatan. Jag undrar vart du har gömt dig någonstans Pappa. Vart ditt skratt hörs. Jag letar efter tecken som ska få mig att förstå, att jag hittar dig någon gång.

Jag tror jag vet var du är någonstans Pappa. Du är överallt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0