Direkt från mitt hjärta, sanningen, mina känslor.

Det finns människor som kommit in i mitt liv och förstört så mycket. Människor som faktiskt sårat mig så djupt, som satt djupa spår i hela mig. Såna som varit så dumma mot mig och jag har bara sett på och accepterat. Jag har stannat kvar, gjort allt som önskats bara för att få känna mig älskad och bara för att få vara någons. Jag kämpade för någonting som inte alls var värt men som då var allt i mina ögon. Jag bad om ursäkt för någon annan, jag bönade och bad om att aldrig bli lämnad. Man ska aldrig behöva be om ursäkt när det inte är ens eget fel, man ska aldrig behöva böna och be om att aldrig bli lämnad, man ska aldrig gå tillbaka till en människa som bara utnyttjar ens svaga sidor. Jag kan idag tänka tillbaka på allting utan att få ögon som tåras, jag kan se tillbaka på det och känna att det var ett misstag som jag aldrig någonsin kommer göra om. Men fortfarande kan jag bli väldigt illamående och äcklad när jag tänker på vad du gjorde mot mig. Jag blir så ledsen när jag tänker på att jag inte insåg då, utan alldeles för sent när hjärtat var krossat och jag hunnit bli trasig. När jag ser tillbaka så inser jag vad mina närmsta ville och vad dom såg, jag såg ingenting själv. Jag trodde att det var rätt, att det var precis så man skulle bli behandlad. Jag var blind. Blundade för allt trots att det gjorde så ont. Idag är jag så glad över att jag kom ur allting, att du försvann ur mitt liv. Jag är så glad att jag insåg hur fel det var, att inget stämde.

Jag slutade lita helt på kärleken. Vad var kärlek? Fanns det ens? Jag trodde att alla människor som kom in i mitt liv skulle behandla mig på samma vis. Det gjorde ont bara jag hörde ordet pojkvän, ordet kärlek, ordet älska. I min värld fanns inte kärlek, i min värld fanns det inte att alla är olika. Jag trodde att alla var som du och jag hade så fel. Det bästa jag någonsin gjort var att börja lita på kärleken igen, lite åt gången. Men min fina accepterade det. Han visste ju allting, så han förstod. När jag kommit ur allting och börjat om på nytt, så var allting plötsligt så fruktansvärt bra. Jag minns att jag var tveksam över om det verkligen kunde vara så bra, om det var verklighet. Jag var livrädd för att hamna där igen. För att bli sårad, för att få mitt hjärta krossat. Jag backade, det var nästan för bra för att vara sant. Men det var såhär bra, jag var älskad på riktigt, jag var behövd, han såg mig, han satte mig högst upp på pedestalen, han tyckte om mig, han lyssnade på mig, han ville ha mig för den jag är. Idag är vi två fortfarande tillsammans, i snart tre år har vi varit en och jag är fruktansvärt lycklig. Jag är så glad över att min fina fick mig att lita på kärlek igen och han fick mig att se att man kan älska på riktigt. Att kärlek är någonting fint. Att jag förtjänade så mycket bättre än vad jag fick.

Jag vet inte om du läser min blogg. Gör du det så vet jag att du kommer ta åt dig och jag vet att du kommer förstå att det är dig jag skriver om. Jag fick aldrig under våran tid tillsammans eller efter det berätta för dig hur jag kände, hur jag tänkte, hur sårad och ledsen jag var. Du blundande för hur jag mådde, du blundade för dom miljontals tårar som rann. Allting handlade bara om hur du kände det, hur du mådde, det handlade bara om dina behov. Tänk så många fina människor jag struntade i för din skull. Hur många jag struntade i för att du skulle acceptera mig, stanna kvar, aldrig lämna mig. Tänk så mycket kärlek jag gav och aldrig fick något tillbaka. Tänk så många gånger jag bad om att få vara din, så många gånger jag skrek att allt jag bara ville ha var dig i mitt liv, tänk så många gånger jag var tyst för att jag inte fick säga något, jag var rädd hela tiden för att säga fel.

Idag vet jag att kärlek är något fint. Kärlek är det bästa som finns, det jag absolut inte vill vara utan. Min fina har bevisat att man kan älska utan att det gör ont. Han förstår mig, han lyssnar på mig, han finns där, han stöttar, han torkar mina tårar, han kan mig innantill och utantill, han älskar mig trots mina brister. Och jag älskar honom, så fruktansvärt mycket. Han är mitt allt, mitt hjärta och jag vill dela hela mitt liv med honom!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jättekul att du ville vara med i dagens blogg tävlingen! :)

2010-10-27 @ 17:39:50
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Cissi

tack vad glad jag blir! :)

2010-10-27 @ 18:05:21
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: simone

du skriver riktigt fint!

2010-10-27 @ 19:14:57
URL: http://fattybom.se
Postat av: josefin

tack för dina fina ord :) det värmer verkligen.

Jag följer din blogg ofta och du är så stark. <3 kramar!!!

2010-10-27 @ 19:15:31
URL: http://josefinannalundstrom.blogg.se/
Postat av: XOXO, LANAH

Så fin text. Verkligen.

2010-10-27 @ 20:15:13
URL: http://lanahs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0