tankar kring alkohol

Har insett att det bästa jag någonsin gjort är att jag slutat dricka alkohol.
Det för inget gott med sig. Efter att jag varit ute med mamsen på biltur och
sett ungdomar cykla aspackade på storvägen och kastat cykelkorgar mitt
på vägen så har jag insett att det är inte ens i närheten av roligt. Visst har
jag haft mitt roliga, jag har varit dyngrak så jag knappt kunnat stå och jag
har gjort saker som jag ångrar. Men det är jag också himla glad för, är så
glad att jag insett att det finns roligare och bättre saker att göra om helgerna.
Visst är det fruktansvärt roligt att umgås med tjejerna, sjunga karaoke och
dansa, men det kan jag lika gärna göra när jag är nykter. Förstår inte vad
själva grejen är med att man ska hälla i sig massa dricka. Det kan vara roligt
till en början, men sedan brukar det oftast bara gå utför. Iallafall för mig, jag
har inte än efter alla dom här åren insett var min gräns går. Och det är inte
roligt alls. Jag dricker mer än vad jag tror att jag tål, inser inte när det är dags
att lägga av. Dessutom har jag fått ångra väldigt mycket och har fått må väldigt
dåligt av alkohol. När pappa försvann drack jag i prinicp varje helg, vilket gjorde
att sorgen blev ännu svårare att hantera. Alkoholen dämpade smärtan, det är fel.

Alla gånger jag varit ute har jag självklart inte fått må dåligt, jag har haft väldigt
roligt med mina tjejer men jag har bara insett att det finns viktigare saker här i
livet. Jag har lika roligt när jag är nykter och jag är tacksam över att jag insett det.

Förstå mig rätt! Jag ser inte ner på människor som väljer att dricka, det är ju ens
eget val och jag klandrar ingen. Tycker bara det är väldigt obehagligt att se människor
som är för fulla. Det är obehagligt att se människor som inte vet var gränsen går och
att se hur illa det går för vissa människor. Sedan att man dricker med måtta och umgås
med sina vänner anser jag inte vara något fel. Så länge man trivs och är lycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0