tidsfördriv



- Jag kan inte sova om någon lampa i rummet är tänd

Det spelar ingen roll om det är en lampa som bara lyser lite, jag måste
ha kolsvart i rummet för att kunna slappna av och somna. Samma sak
om tvn är på, eller fläkten i rummet. Det blir så att jag fokuserar bara
på att det stör mig så mycket så jag kan inte sova. När det är mörkt ute
så trivs jag väldigt bra, men under sommaren när det är ljust ute har jag
väldigt svårt för att somna. Hatar när det är ljust!

- Jag är jätte bil-åkrädd

Har inte alltid varit det, har alltid älskat när det gått snabbt och just känslan
när det går snabbt. Men när en gammal pojkvän till mig höll på att köra ihjäl
mig förändrades det. Det går faktiskt bättre för varje gång jag åker med någon
men det har inte varit lätt. Har fått vara den som alla blivit irriterad på för att
jag jämt bett om att dom ska sänka farten. Men jag kan inte hjälpa det. Ibland
när jag åker bil brukar jag få flashbacks om hur det var när det verkligen höll
på att gå åt helvete så jag blir alldeles kallsvettig och tårarna börjar rinna.
Som tur är så har jag väldigt förstående människor runt mig.

- Jag är en kärleksfjant

Jag är en riktig kärleksfjant som inte kan vara utan kärlek. Eller kan och kan, men
det är det sista jag vill. Jag är beroende av att få känna mig älskad och behövd, jag
är beroende av min fina som ger mig så mycket kärlek. Det är just därför det är så
svårt när vi skiljs åt, jag kan knappt sova när han inte är hemma och håller om mig.
Jag kan börja gråta om han ska åka bort några dagar för jag vet hur jobbigt det
kommer bli att vara utan honom. Ja, jag är en riktigt kärleksfjant helt enkelt.

- Jag har fruktansvärt dåligt självförtroende

Det har jag alltid haft. Har komplex i vansinne, känner mig ofta värdelös och osäker.
Jag vågar alltid stå för det jag tycker, men har svårt för att stå emot. Jag är alltid rädd
för att människor ska tycka illa om mig och vill helst vara som andra vill att jag ska vara.
Vilket inte är bra på en endaste fläck. Jag har kämpat med mitt självförtroende i flera år
och idag är det väl lite bättre än det varit med fortfarande är det inte bra. Jag beundrar
verkligen människor som tycker om sig själva och trivs med sig själv. Jag brukar ibland
låtsas att jag också gör det, vilket inte varar länge eftersom jag själv inser att jag inte
alls trivs med hur jag är eller hur jag ser ut.

- Jag är duktig på att sjunga

Men fruktansvärt rädd för att sjunga inför folk. Det har väl kanske med punkten ovanför
att göra, jag är så rädd för att göra fel och rädd för vad andra ska tycka. Men jag är duktig
och älskar min sångröst. Har sjungit när vi haft Lucia tåg på skolan osv men mer än så har
det inte blivit och det är väldigt synd. Önskar att jag vågade visa hur duktig jag verkligen är.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0