You've been there, you understand

Usch vilken jobbig dag det har varit och kvällen lär inte bli lättare kan jag säga.
Förstår inte hur min fina orkar med mig. Allt gnäll, alla tårar och all ilska. Han
måste vara värsta supermannen som klarar av allt, det måste vara så. Han är
den starkaste jag känner. Den som alltid står emot och klarar av allting. Han är
verkligen en människa jag beundrar. Hur kan man vara så stark? Jag är bara
så glad att jag har honom vid min sida. Så glad över att vi delar både glädje
och sorg tillsammans. Utan honom hade jag inte varit här idag, ett som är säkert.
Utan hans stöd, hans styrka, hans mod. Utan honom är jag ingenting. Mitt hjärta

Kan inte förstå hur det kunnat bli såhär. Ensam står jag kvar, utan någon som
helst reaktion. Jag förstår det bara inte, får inte in det i mitt huvud. Har jag gjort
någonting fel? Har jag någonsin sårat? Jag vet varken ut eller in. Tankar som bara
finns där hela tiden och vägrar att ge sig av. Ibland funderar jag på om det ska
vara såhär, så ensamt, så tomt. Är jag ensam om att vara sådär? Ensam om att
känna såhär? Jag vet bara att det är otroligt fel, jag förtjänar det inte. Men vad
ska man göra när man försökt med allt? Sms, telefonsamtal, mail. Allt. Ingen som
helst reaktion. Jag förtjänar bättre. Jag borde ha det så fruktansvärt mycket bättre.

En sak vet jag iallafall. Ett nytt liv börjar nu. Ett helt nytt liv som kommer göra mig
så oerhört lycklig att jag glömmer bort hur det en gång varit. Alla tårar som kommer
rinna, kommer rinna av lycka. Oändlig lycka. Jag ska bygga en mur som ingen någon-
sin kan riva, aldrig någonsin. Det kommer vara den starkaste muren som någonsin
byggts. Jag börjar om på nytt helt enkelt. Som man brukar säga på nyår. " In med
det nya och ut med det gamla
" Jag tänker inte ge upp. Pappa gav aldrig upp. Han sa
alltid att hur långt nere på botten man än är så tar man sig alltid upp. När jag faller
ihop som en liten hög på golvet, svagare än någonsin och känner tårarna rinna brukar
jag tänka på pappas ord. Dom får mig att resa mig upp igen. Dom får mig att inse att
livet är värt att kämpa för. Drömmar är värda att kämpa för. Dom orden får mig att
orka fortsätta varje dag. Dom orden får mig att vilja fortsätta leva.



Jag älskar min Pappa. Min fina och starka Pappa som inte längre finns
kvar här nere på jorden. Jag älskar honom obeskrivligt mycket och saknar
honom mer & mer för varje dag som går. Jag visste att livet utan honom
skulle bli jobbigt, men inte såhär jobbigt. Utan dig är jag inte lika stark.
Du är min bästa vän Pappa. Förevigt
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0