You were my strength when I was weak

Jag har länge tänkt göra en tatuering som påminner om Pappa. Men jag har inte
riktigt kommit på än vad jag skulle vilja göra. Hade tänkt göra en redan innan han
rycktes ifrån mig, för att han var världens finaste människa som fanns där för mig
i vått och torrt. Mest av allt skulle jag vilja ha hans ansikte någonstans på min kropp.
Men är så rädd att den ska förändras när kroppen gör det. Men det står iallafall mellan
det och en text. Jag har ju så många ord och texter som påminner om oss så det blir svårt.

Det här är iallafall några texter som jag tycker stämmer in väldigt bra på oss två.

För du och jag
Har samma himmel som tak
Samma natt, samma dag
Och var vi än går
Är det samma luft vi andas

You raise me up, so I can stand on mountains; You raise me up, to walk on stormy seas; I am strong, when I am on your shoulders; You raise me up: To more than I can be.

You were my strength when I was weak You were my voice when I couldn't speak You were my eyes when I couldn't see You saw the best there was in me Lifted me up when I couldn't reach You gave me faith 'cause you believed I'm everything I am Because you loved me

You used to call me your angel, said I was
sent straight down from heaven. You hold me
close in your arms, I love the way you felt so strong.
I never wanted you to live, I wanted you to stay here holding me.
I miss you, I miss you smile.
Even though it's different now, you're still here somehow.

Någonstans där uppe i himlen finns en hjälte som alltid kommer
leva kvar, min hjälte och bästa vän.
Kommentarer
Postat av: felicia - livet utan min mamma.

sv: eller hur! sen är det så svårt att föreställa sig gravid också. att verkligen ha en stor mage med en sparkande unge inuti, så overkligt! jag längtar! :) kramkram!

2010-09-16 @ 15:58:58
URL: http://filiica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0