Vila I Frid.

Fredag den 20 Maj bär det iväg på begravning i Gideå. Ännu en begravning, även om det är bland det finaste som finns så tycker jag inte om det. Min mamma's moster's karl dog i förrgår, det var väl kanske inte helt oväntat men det känns ändå. Jag hatar döden, den borde inte finnas. Men än hur hårt det låter så ska vi alla den vägen vandra och många inser inte att livet är alldeles för kort. Man ska leva varje dag som om det vore ens sista. Alltid. För man vet inte vad som händer imorgon, just det har jag fått så klart för mig.


Gråt inte vid min grav.
Jag finns inte där
Jag finns i solens spegelblänk på fjorden.
Jag finns i vindens lek över sädesfälten.Och när Du en tidig morgon
väcks av fåglars kvitter
är det min röst Du hör.
Så gråt inte vid min grav.
Jag är inte död.
Jag har bara gett mig av i förväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0