Relationsfrågor / tidsfördriv

- Vad är det viktigaste i ett förhållande?

Att man litar på varandra, inte tar varandra för givet, trivs med varandra och ger varandra mycket kärlek.

- Hur tror du att du är som flickvän?

Jag är väldigt omtänksam, ställer upp och stöttar oavsett vad. Jag är väldigt kärleksfull, berättar för min fina Peder varje dag hur mycket han betyder för mig och hur mycket jag älskar honom. Sen tycker Peder att jag är väldigt rolig och det stämmer kanske ;) Vi har ganska lika humor så vi har alltid roligt tillsammans.

- Hur länge har du varit singel som längst?

Jag har inte varit singel så länge, kanske tre/fyra månader.

- Vad är det du faller för hos en person?

Hur personen är. Charmig. Skämtsam. Ärlig. Glad.

- Var går gränsen för otrohet enligt dig?

Enligt mig så är det vid pussar. Kramar behöver inte betyda någonting så, så jag säger vid en puss!

-Har du varit otrogen?

Ja det har jag och det är absolut ingenting jag är stolt över. Jag visste inte vad kärlek var då, jag gjorde misstaget och sårade denna människa otroligt mycket. Det är inte så att jag sitter och tänker tillbaka på det idag och ångrar mig, men klart det gör lite ont i mig när jag tänker tillbaka på hur mycket jag sårade honom.

-Har någon varit otrogen mot dig?

Jag hoppas inte det. Ingen har då berättat det för mig så jag skulle inte gissa på det.

-Efter hur lång tid förstod du att det verkligen var allvar mellan dig och din pojkvän/sambo/man?

Jag och Peder umgicks ju ett bra tag innan det blev vi. Vi umgicks även när vi båda hade en relation med andra, alltså vi umgicks som vänner. Men så en dag fick jag reda på att han skrev med en av mina vänner (för att göra mig svartsjuk) och det var då jag insåg att jag ville vara med honom. Den 4e Maj 2008 blev det vi

-Vad har du för tips för att hålla kärleken vid liv?

- Säg ' Jag älskar dig ' med jämna mellanrum, även om det är något man borde veta efter alla år.
- Visa att du tänker på din flickvän/pojkvän. Överraska honom/henne med en present.
- Skicka gulliga sms när ni är ifrån varandra.
- Ge komplimanger.
- Se till att lösa era problem direkt och gå inte runt och sura i flera dagar.
- Bjud honom/henne på middag, lunch. Hyr en film och köp en massa gott och mys hela kvällen.
- Se till att lyssna på varandra. Ta er tid och prata om era känslor, drömmar och planer.
- Hudkontakt är viktigt. Rör varandra. Det behöver inte alltid leda till sex. Kramar, kyssar, massera varandra.


-Vad fick du i julklapp av din partner, och vad gav du?


När? Jag har fått massor av fint av Peder. Bland annat en jättefin guldring med hjärtan på. Jag har även gett honom massor med julklappar, presenter. En kamera fick han av mig förrförra julen :)

- Har du gråtit framför någon du tyckt om?

OM jag har. Flera gånger.

- Vad hetter din första pojkvän och hur länge höll det med honom?

 Min första riktiga pojkvän hette Joel. Det var såå längesen, men tror det höll lite mer än fyra månader.

- Har du haft sex med över tjugo personer?

Nä det har jag verkligen inte.

- Har du haft sex med över fem personer?

Ja det har jag.

- Hur länge höll ditt längsta förhållande?

Jag och min fina har snart varit tillsammans i tre år, så länge har jag aldrig hållit ihop med någon annan.

-Skulle du kunna tänka dig att tatuera in din älsklings namn?

Jag skulle absolut kunna tänka mig att tatuera in Peder's namn. Utan tvekan!

- Hur gör man slut på ett snyggt sätt?

Det finns inget snyggt sätt att göra slut på, inte enligt mig. Det fjantigaste jag vet är iallafall när människor väljer att göra slut via telefon eller sms. Det är nog det som skulle göra mest ont! Sen såg jag häromdagen en tjej som ringde in till radion och gjorde slut så, bästa var att killen sågade henne totalt och inte brydde sig men hon måste vara himla dum som gör slut på ett sånt känslokallt sätt. Känner man att det inte längre är rätt tycker jag det är bäst att man bestämmer träff och pratar ut om det öga mot öga.

- Spelar det någon roll vad kompisar eller föräldrarna tycker om ens partner?

Klart det påverkar lite, men det skulle aldrig kunna förstöra. Något jag verkligen tycker är viktigt är att föräldrarna tycker om honom, eller att hans föräldrar tycker om mig. Sedan kompisarna spelar inte så stor roll, har man valt att vara med varandra så har man ju det. Kärleken övervinner allt.

- Spelar åldersskillnaden någon roll?

Åldern är endast en siffra och spelar för mig ingen större roll. Men det är klart, vore jag 16 år skulle jag inte vara tillsammans med någon som är 30 år.  Är man kär så är man, man kan ju inte styra sina känslor så.

- Hur raggar man på bästa sätt?


Genom att vara sig själv! Sedan när personen lärt känna en ordentligt kan man charma till det genom att göra saker som den andra uppskattar eller överraska den med en natt på ett hotell. Trots nervositet ska man inte försöka vara någon man inte är när man ska ragga på någon, killar kan se igenom en rätt bra. Det blir bara pinsamt. Ta det lugnt och visa vem du verkligen är, för man vill ju inte att en kille ska falla för någon man inte är.

- Vad tycker du om att ha sex utan känslor? Ett så kallat 'One night stand'

Jag anser att sexet blir bättre om man har det med en människa man älskar. Sen beror det ju helt på vad man är ute efter, för mig är det inte något man gör med vem som helst utan det ska betyda något. Nu låter det som att jag är en liten ängel, har absolut inte tänkt som jag gör idag hela mitt liv.

- Tror du att ett förhållande fungerar utan sexlivet?

Inte i längden. Sexlivet för alla människor är viktigt och det stärker mer eller mindre ett förhållande. Vi människor lär oss uppskatta saker på ett annat sätt än om man får allt på beställning. Närhet leder även i sin tur till trygghet och det får oss att må bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0