Blixtrar och dunder

Fy vilket oväder det är ute! När jag slutade jobba klockan två började det regna jättestora regndroppar och jag hann bara hem så började det åska och blixtra jättemycket. Jag som är livrädd åska ringde såklart till Mamma och surrade en stund, ringde även till min fina som är i Sorsele och jobbar för att se till att allt var bra med honom. Man blir ju lite orolig när dom är utomhus och jobbar i detta väder. Jag spenderade tiden utan tv och dator i soffläge, skrev till Pappa i min Pappabok och målade naglarna. Nu har åskan gett sig men regnet öser fortfarande ned, så tråkigt väder! Hoppas verkligen att detta väder ger sig på fredag när jag får semester. Vill ju vara ute i solen och kunna bada. Bara att hålla tummarna.

Att jobba idag gick suveränt, det känns att jag kommer mer och mer in i jobbet och att jag faktiskt är fast anställd nu. Känns underbart! Idag är en bra dag, jag känner mig fruktansvärt duktig och fruktansvärt lycklig. Kan ju ha sina anledningar, men dom väljer jag att hålla för mig själv ;) Det går framåt nu och jag är positiv till livet. Lycka!

Nu ska jag försöka få i mig någon middag, sedan lägga mig i soffan igen och kanske vila en liten stund. Blir vädret bättre till ikväll hoppar jag nog i mina EasyTone och tränar en timme eller två. Kan vara härligt att träna i regnet också, bara det inte åskar.

Jag är så glad! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0