Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.

Om jag vann en miljon kronor skulle jag skänka bort en stor del till alla som har det svårt runt om i världen. Jag fäller en tår varenda gång jag ser reklamen om alla barn som är svårt sjuka och inte kan få hjälp. Det är så fruktansvärt. Här gnäller man ibland på hur äcklig maten är, när det finns dom som inte får någon mat alls. Här gnäller man ibland om att man har för lite pengar så man inte kan köpa kläder, medans dom knappt har något att ha på kroppen. Såna reklamer får en verkligen att tänka efter. Inte bara en gång.

Sedan finns det himla mycket jag skulle göra av pengar. Ge bort en del till min kära familj. Köpa en fin Audi. Köpa ett stort hus på landet och köpa massor med hundar. Jag skulle åka utomlands flera gånger per år och njuta av värmen. Oj vad det finns mycket jag skulle göra om jag vann så mycket pengar!


(Bilden är lånad från Google)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0