Du är min hjälte Pappa.

Den här texten har jag skrivit själv till Pappa. Den lästes upp på både minnesstunden i skolan och på Pappa's begravning. Den här texten betyder mycket för mig. När jag läser den gör det så ont i mitt hjärta och tårarna rinner, vartenda ord får mig att inse hur nära vi stod varandra. Pappa, jag saknar dig.

Saknaden är stor och jag känner mig så tom, jag har inte bara förlorat min pappa utan även min bästa vän.
Tillsammans gjorde vi allt
Jag kommer sakna våra långa promenader och alla våra fisketurer i båten.
Jag kommer sakna dina tokiga skämt och ditt härliga skratt.
När min värld varit upp och ner har du alltid funnits där, pussat på min panna
och sagt att allting kommer bli bra.
Du kunde verkligen göra dom sämsta dagarna till dom bästa och oavsett hur
hårt vinden blåste så fanns du alltid där för mig.
Du stöttade mig, gav mig kloka råd och torkade mina tårar.
Även fast jag inte ser dig så kan jag känna din närhet, även fast du inte längre
finns kvar hos oss så vet jag att du alltid kommer finnas för mig.
Du kommer få se mig växa upp och lyckas, för tillsammans klarar vi allt.
Trots att tårarna inte kan sluta rinna så känner jag en liten glädje, en glädje
över att jag fått växa upp med dig och för att du hjälpt mig så mycket genom
dom 18 åren vi fick tillsammans.
Någonstans där uppe i himlen finns en hjälte som alltid kommer leva kvar, våran hjälte.
Varje fundering, varje gång jag känner mig osäker ska jag kolla
upp mot himlen där du finns och ställa frågan, för jag vet att av dig får jag alltid ett svar.
Jag älskar dig & saknar dig så mycket pappa, du är min stjärna och
din stjärna skiner klarast av dom alla där uppe ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0