Nittonde November

Gårdagen var så himla bra! Vi bjöd Mamma och mina syskon med respektive på en väldigt god middag. Min fina är ju så fruktansvärt duktig på att laga mat, så han stod för det mesta ;) Till förrätt rostade vi ett mjukbröd, på dom hade vi en röra och så hade vi ost på som smälte i ugn. Supergott! Till varmrätt åt vi älgstek m. potatis och morötter i ugn, sallad till det och en god colasås. Vi serverade även vitlöksbröd till maten! Till efterrätt blev det glass med bär, även det var gudomligt gott. Alla gick hem med mätta magar och tyckte att maten var god, så det blev verkligen en lyckad middag och kväll ♥

Nu på morgonen fick jag mig en skön sovmorgon, vaknade dock halv sju imorse när min fina åkte till Tjäl och kunde inte somna om. Hade så ont i magen, men som tur var så lyckades jag somna om och vaknade halv elva. Nu har jag precis ätit lunch och ska byta om, solen skiner ute så jag hade tänkt ta mig en lång promenad. Senare idag ska jag fara upp till Sidberg, ska köpa med mig en skinka så vi kan äta dopp i gryta när jag kommer fram. Det är verkligen något jag älskar!

I veckan har jag och min fina semester tillsammans, vi ska åka till Tjäl och vara där hela veckan. Det ska bli så mysigt att bara vara och rå om varandra. Speciellt nu under hösten, när min fina jobbar och jagar om vartannat hela tiden. Längtar!

Nu ska jag bädda sängen, byta om och sedan bege mig ut på en powerwalk. Sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0