Artonde April

Hej på er mina fina läsare! ♥

Jag har suttit i telefon med försäkringskassan hela morgonen, har fått beviljat graviditetspenning men är sjukskriven till sista Maj så jag ville få reda på vad det är då som gäller och surtanten i andra änden av telefonen sa att det måste jag ju välja själv. Snacka om att det finns idioter som verkligen hamnat på fel plats. Jag har ju aldrig varit med om det här förut, hur ska jag veta!? Som tur var fick jag prata med en betydligt trevligare själ som har hand om sjukpenning så nu förstår jag och vet vad jag ska göra. Läkaren ska ringa upp mig i eftermiddag och kan jag inte gå tillbaka och jobba efter sista Maj så hoppas jag på en längre sjukskrivning för ska jag vara ärlig tycker jag inte riktigt att graviditetspenning är något bra. Kanske bra att det finns men inget alternativ för mig. Om du får det beviljat, så får du ingen ersättning från och med elfte dagen före beräknad förlossning. Men om jag föder ända in i Juli då? Då får jag inga pengar från den 7 Juni fram tills jag föder. Är man sjukskriven får man betalt fram tills den dagen man föder och jag är ju i behov av en sjukskrivning för jag kan ju inte arbeta så förhoppningsvis får jag som jag vill.

Nog om det. Jag har inte så värst stora planer för dagen, kan vara härligt det också ibland. Det snöar ute och marken är täckt med snö, men jag ska trotsa det tråkiga vädret och bege mig ut på en promenad tänkte jag. Känns som att jag är i behov av frisk luft efter denna morgon i telefon! Ska bara försöka få i mig någon lunch före, funderar på havregrynsgröt. Går snabbt att göra och är fruktansvärt gott. Förut, när jag tränade som mest, så kokade jag mig alltid en gröt på morgonen när jag klev upp. Det höll mig mätt länge och jag orkade träna länge, hur bra som helst.

Nej nu ska jag göra lite nytta! Hoppas ni får en underbar onsdag. Kram på er!


Min fina kusin, jag och min älskade mormor. Världens starkaste mormor som klarar allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0