Fjärde April

Idag har jag och min fina varit en sväng till Bredbyn, han skulle operera ut en visdomstand så jag följde med som sällskap. Det var därför vi åkte till Tjäl igår, för det blir så mycket närmare och så fick vi en härlig sovmorgon imorse tillsammans. Guld värt! Operationen gick bara bra, efter en och en halv timme begav vi oss hem till Lycksele igen. Vi stannade av i Älgsjö och surrade en bra stund med min fina's familj och sedan rullade vi vidare hemåt. När vi kom hem igen så blev det en snabb middag och sedan följde jag med Mamma, Marcus och Mia på sjukhuset där min storebror Joakim ligger nu. Han har gjort en likadan operation som Mamma gjort, förminskat magsäcken. Det var jättehärligt att få se honom må bra och höra att operationen gick bra.

Nu är jag supertrött och det känns i min rygg att jag suttit största delen av dagen. Foglossningen blir bara värre och värre, idag när vi kom fram till Bredbyn och skulle kliva ur bilen kunde jag knappt gå. Det bara strålade ned mot ljumskarna, fy så ont det gjorde! Och det är alltid så nu när jag suttit eller legat, nästan så jag gruvar mig varenda gång jag ska resa mig upp. Och inte har jag fått mitt foglossningsbälte ännu, undrar vart det tog vägen? Måste ringa till veckan om sjukgymnasten inte hör av sig, jag behöver det ju nu och inte en vecka innan förlossningen.

Min läkare ringde upp mig tidigare idag och jag blir fortsatt sjukskriven. Det känns riktigt tråkigt att jag inte fått mindre värk så jag kan gå tillbaka och jobba halvtid eller något, men det hjälps inte. Jag har ju så ont och det är ett bevis på att min kropp behöver vila. Förhoppningsvis har han skrivit klart intyget imorgon så jag kan hämta ut det och skicka in alla papper till försäkringskassan. Dessa papper som aldrig tar slut. 

 Imorgon ska vi träffa barnmorskan vid lunch. Jag längtar! Äntligen ska vi få höra lillpyret's hjärtslag igen. Har längtat sedan vi var där sist och fick lyssna, det är ju en helt underbar känsla ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0