Första April

Hej på er mina fina läsare! ♥

Har ni blivit lurade idag? Min älskade storebror försökte lura mig (jag är VÄLDIGT lättlurad) men det var så enkelt att lista ut att det inte stämde så han lurade mig inte ;) För några år sedan lurade min fina mig att hans lillebror blivit allergisk mot salt, dum som jag är gick jag på det och berättade det för alla mina klasskamrater. Haha!

Helgen är förbi och jag har haft en riktigt lugn och skön helg. Har haft sån värk idag att jag sovit bort hela eftermiddagen, så att ens försöka gå och jobba är inte lönt. Men jag ska iallafall på jobbet imorgon och prata med min chef om det, det lutar nog mot att det blir en sjukskrivning iallafall. Tråkigt men bra för min kropp och framförallt bra för lilla bebisen.

Skönt med en ny månad, vi går in i vecka 30 den här veckan och det känns så overkligt! Ska lägga upp en bild från vecka 20 och en från vecka 30 senare i veckan så ska ni få se skillnaden. Jag tycker att det är jättestor skillnad! Tio veckor är lång tid men det har gått så snabbt, nu hoppas jag att dom sista tio veckorna går minst lika snabbt ;)

Jag vet inte hur den här veckan ser ut, beror helt på vad som blir sagt imorgon när jag är på jobbet och vad läkaren säger när jag har telefontid med honom på onsdag. Känns jobbigt att behöva vänta för att få något besked, men det är bara att bita ihop.

Hoppas ni har haft en härlig helg. Kram på er!



Kommentarer
Postat av: Charlotte

jadu, ja hann inte riktigt med på va som hände direkt men vi var i umeå på vår vanliga varannan veckas koll då de visade sig att dränet som de satte in i bröstkorgen på honom inte fungerade och det hade börja komma vätska igen så vi skulle läggas in på observation dagen efter så vi for hem, packade väskan och sånt där..

När vi kom tillbaka på tisda morgon så gjordes det UL och senare ett till UL på eftermiddan och där imellan va de massa provtagningar osv.

Sen på kvällen kommer en sköterska in och sa att de blir ett planerat akut snitt på dig imorrn för er bebis visar tecken på att börja få det jobbigt och hans värden och dina värden börjar bli dåliga ( fick veta efteråt att jag hade början på havandeskapsförgiftning och la på mig typ 6 kg vätska på bara några dar )så onsda morgon rullades jag in på operation och 10.10 kom Emil :) 7 läkare stod och tog emot Emil då han kom ut och de första timmarna från det han kom till jag fick se han va fruktansvärda.. de sa ju som det var att de kunde inte garantera något och när de bar ut honom efter att han föddes så skrek han inte och de lilla jag hann se va en fot som bara hängde från ett grönt lakan..

Så usch, de känns verkligen som jag blivit snuvad på den bästa händelsen i sitt liv.. för den enda känslan jag får av hans födelse och hans första veckor är att de är de bästa och det värsta dagarna i mitt liv.. känns skit hemskt att man känner så men ingenting är ju som folk berättar eller som man själv målar upp att de ska bli :/



Usch va jobbigt med foglossningar! Men tur att du fått beviljad sjukskrivning iallafall så du kan ta det lugnt och vila fast jag kan tänka mig att det är ganska svårt att bara typ sitta still! :/ Gu va mysgt! Jag saknar verkligen magen och känslan av att någon rör sig där inne, nu är det mest bara ett daller och ett ärr som inte är så speciellt snyggt så vem skulle inte sakna en ordentlig mage ;)



Kram

2012-04-02 @ 01:34:52
URL: http://annacharlottesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0