Tjugofjärde April

Den här dagen började tidigt för mig, klev upp samtidigt som min fina åkte på jobbet kvart i sju och tog mig en  varm dusch. Måste ju vara det absolut skönaste som finns, dessutom vaknar man till liv väldigt snabbt! Efter duschen gjorde jag mig klar för att besöka barnmorskan och nu har jag precis kommit hem igen.

Alla mina värden var jättebra och bebis mår också jättebra ♥ Barnmorskan klämde och kände på magen för att känna hur bebis ligger och hon sa att h*n ligger med huvudet långt bak (förmodligen påväg att vända sig nedåt) så det är därför sf måttet inte riktigt stämmer. Förra gången jag var dit så kom vi överens om att jag skulle försöka dra ned på sockret eftersom hon tyckte att bebis kändes så stor, men det var helt fel. Idag när hon kände så sa hon att bebis är normal i storleken, inte alls en jättebebis. Och det känns så underbart! Jag måste erkänna att jag blev ganska rädd förra gången, men efter det här besöket så känns det så himla bra. Hjärtljuden låg på 150 - 156 slag i minuten, fortfarande ligger det över 144 ;)

Inte nästa gång men då nästa gång ska jag och min fina få göra en förlossningsplan tillsammans med barnmorskan och det ser jag framemot. Det känns tryggt att få berätta precis hur man vill ha det, vad man är rädd/orolig för och få det nedskrivet. Bara det, att vi ska skriva en sådan, får mig att inse att nu är det inte många veckor kvar. Förhoppningsvis vill bebis stanna inuti magen några veckor till, även om vi längtar så vi nästan spricker! Men jag har förberett mig ganska bra, nästan ställt in mig på att gå över tiden. Känns som att det är det bästa, annars blir man bara besviken när ingenting händer.

Nu har jag precis ätit lite havregrynsgröt och ska lägga mig i sängen och vila en timme eller två. Är helt slut på i kroppen och har väldigt ont, så det känns som att det behövs. Det regnar ute, blir bara deppig av att kolla ut genom fönstret! Men i eftermiddag ska jag trotsa regnet och promenera, härligt med frisk luft!

Hoppas ni får en underbar tisdag. Kram på er ♥

Kommentarer
Postat av: Renata - gravid v 36

Härligt att bebis är på väg ner, då känns foglossningen bättre! Så var det för mig iaf :)



Och sicken tur att det inte är en megabebis :) ska ni på tillväxtultraljud? Då brukar de kunna uppskatta födelsevikten på ett ungefär



Kram

2012-04-24 @ 11:35:46
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: ava miranda

ha en bra dg :D

2012-04-24 @ 13:49:37
URL: http://avamiranda.blogg.se/
Postat av: Sanna

Så härligt att allt såg bra ut med bebis :)

Jag lovar att du lär känna dig mer kissnödig när den lille vänt sig om, och inte allt för härliga "påtryckningar" på blåsan hihi - men ack så mysigt att veta att det är en liten individ som ställer till alla besvär såsom kissbehov.

2012-04-24 @ 13:56:15
URL: http://sannaerikakarlsson.blogspot.com/
Postat av: Novembersara - i väntan på majbebis

Jag måste ta tag i att skriva min plan också, har den här hemma men har inte skrivit något än!

2012-04-24 @ 15:31:55
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Så spännande att er bebis är på väg att fixeras, det börjar närma sig nu alltså :D

Ja visst är det härligt att gå i affärer och känna och klämma på alla små kläder som är så söta!

2012-04-25 @ 10:45:12
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0