Tjugonionde April

Har ni haft en bra helg mina fina läsare? Jag har haft en supermysig helg! I fredags åt hela familjen grillat,  jag älskar när vi kan samlas hela familjen och bara umgås i flera timmar. Ni betyder så mycket för mig. Igårmorse blev jag väckt med frukost på sängen av min fina, han är ju så fin! Gott fullkornsbröd med olika pålägg, vanilj yoghurt och en massa god frukt. Blev så himla glad ♥ När jag dessutom hade sovit så dåligt på natten så kunde jag inte fått ett bättre uppvaknande.

När vi hade ätit frukost tillsammans så packade vi in i bilen och åkte till Tjäl, min fina's hemställe. Där har vi varit till nu ikväll och även om det bara blev en liten snabbvisit så var det jättehärligt att komma iväg lite. Igår när vi kom dit så högg vi ved och sedan blev vi bjudna på en jättegod middag hos underbara Valborg, min fina's farmor. Hon lagar så fruktansvärt god mat! På kvällen myste vi framför tvn och även om jag tog en vila mitt på dagen, så slocknade jag tidigt. Jag har blivit mer och mer trött nu så det känns inte som att jag gör annat än att sova ;)

Imorse vaknade vi upp till strålande sol så vi tog med oss hundarna ut på en morgonpromenad, så härligt! När vi kom tillbaka hem så åt vi en god frukost och sedan satte jag mig ute på gården och solade lite medans min fina fortsatte med veden. Det har varit jättehärligt väder hela dagen så vi har bara varit ute och umgåtts. Innan vi åkte från Tjäl idag så grillade vi med svärfar, det märks att sommaren är på g, det blir mycket grillat ;) Men det är ju så gott. Skulle kunna äta det varenda dag. Och min fina är dessutom bäst på att göra marinad, jag åt tre köttbitar idag (i vanliga fall får jag i mig en) och det var SÅ gott! Det vattnas i min mun nu när jag tänker på hur gott det var.

Nu ska jag ta mig ett varmt bad och sedan mysa framför tvn resten av kvällen. Imorgon ska vi städa/tvätta våran bil, jag ska promenera och så ska vi äta middag hos Mamma. Det är ju valborgsmässoafton imorgon, vi ska inte fira det på något speciellt sätt utan bara fara och kolla på några majbrasor. Så mysigt!

Hoppas allt är bra med er! Kram


Farbror Marcus och Oliver i fredags ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0