Tjugosjätte April

Nu på förmiddagen har jag hunnit med en promenad på 50 minuter! Längsta jag kunnat gå hitills under graviditeten, så härligt. Det kändes lite i ljumskarna och i svanken medans jag gick, men det gjorde inte alls ont och jag var bara så glad över det att jag knappt märkte att regnet öste ned ;) Så när jag kom hem var jag en dränkt råtta, men det vare verkligen värt. Nu har jag fått min motion för idag och jag känner mig redan piggare i både kropp och själ! Tänka sig vad en promenad kan göra. Underbart.

När jag var påväg hem från promenaden stannade jag av en stund och surrade med min fina vän Frida som var ute och lekte med dagisbarnen, så kul att träffas! Och när jag gick från henne så träffade jag min fina som var i närheten och jobbade utomhus. Min fina Peder. Efter snart fyra år så får jag fortfarande fjärilar i magen så fort jag träffar honom, han är ju så himla fin ♥

Nu ska jag äta upp mitt mellanmål och sedan ta mig ett välförtjänt varmt bad. Kram på er!


Banan, äpple och vindruvor. Så gott!

Kommentarer
Postat av: Elin- mamma till Jasper & pyret i magen

Ja, de är så underbart med kärlek! Duktig du är som cyklar :)

2012-04-26 @ 15:05:00
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com
Postat av: Frida

Låter underbart! Saknar verkligen att kunna ta rejäla promenader.

2012-04-26 @ 19:15:47
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Elin- Mamma till Jasper och Pyret i magen

Jo, jag kan känna lukten av en cigarett och bara "mmmm" va gott . Men samma här, inte att jag skulle stoppa den i munnen ;) Men däremot kan jag tycka de luktar äckligt någon som varit ut och rökt just, de är som själv röken jag tycker luktar gott ;)



okej, ja de är inte kul med foglossning.

Jag har också problem nu och hade de även förra graviditeten. Då fick jag havandeskapspenning som de hette då och denna gång har jag sökt gravidpenning som de heter nu från 19 maj men inte fått något svar än tyvärr :/ Väntar och väntar... De börjar bli lite tungt med jobb, och sedan livet hemma med en 1 ½ åring ;)



Denna gång är allting 10 ggr värre än förra, men jag ska inte klaga, de är något underbart man får vara med om :)



Vars bor du? Såg att du skrivit att du varit i boden och shoppat ;)

2012-04-26 @ 21:18:08
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com
Postat av: Louize

Svar till sara mamma i juni:

var ligger ditt sfmått på och vilken vecka e du inne i nu igen ?

åh höll på skriva att ja var gravid för ett år sen men de var ja visst inte utan då va ja bara nybliven mamma :P



haha ja de e inte lätt, nej men ja har gjort de några gånger, dvs längbyte och brukar inte göra de utan bara med dom bloggar ja gillar..

tex.. ja tar din header och lägger upp i ett inlägg och skriver om din blogg för att sen tipsa mina läsare om dig och din blogg =)



de e väl helt okay, trött i kropp o huvud då dylan fortf e sjuk och det är inne på 3/4 dagen nu med hög feber och ingen fast föda o knappt nån föda alls

han går ner så fort o ska ringa 1177 precis nu =(

hur är de med dig idag då? eller er ? ;) kram

2012-04-26 @ 21:23:16
URL: http://shapeful.vimedbarn.se
Postat av: sofia

haha då förstår jag att du vill passa på d=) se till att få d för ett bra pris oxå =)

kram

2012-04-26 @ 21:23:32
URL: http://soffanmedco.wordpress.com
Postat av: Elin- Mamma till Jasper och Pyret i magen

Ja, precis! Håller helt klart med dig ! ;)



Jag hoppas också jag blir beviljad, blir så less om jag inte skulle bli de för som personlig assistent med tunga lyft x antal gånger per dag så är de inte de lättaste att ha en stor mage och en j*vla massa foglossning också . Och hemmet och prinsen att ta hand om ;)

Men som du sa, vad gör man inte för bebis och allt som hade varit "pain in the ass" tidigare är en piss i missisippi nu ! ;) hihi



Ahaa, bilaffärer :)

Jag kommer från en by utanför boden/luleå, 4,5 mil till boden och 5 mil till Luleå, bor norröver :) Den heter Orrbyn så de är inte direkt någon världsmetropol. ;) Mellan Niemisel och Råneå vilket säkert inte säger dig nå ;) haha



Lycksele har jag varit någon gång, på någon bilutställnings-tjosan för några år sedan och djurparken typ -96 eller nå;)

2012-04-26 @ 21:42:48
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0