Jag saknar mitt jobb. Jag saknar att jobba. Jag saknar alla underbara vårdtagare och mina fantastiska arbetskamrater!!! Jag har snart varit hemma en månad från jobbet på grund av ryggont, det lär förmodligen inte bli bättre så jag lär nog gå hemma och vara sjukskriven fram tills det är dags för pyret att komma ut. Det är såklart bäst för både mig och pyret att jag är hemma och vilar, men jag kan inte sluta tänka på hur skönt det skulle vara att jobba. Bara en dag, eller någon timme, jag vill träffa alla fina människor! Jag saknar jobbet så mycket att jag till och med drömt om att jag jobbat två nätter på rad nu, haha!

Jag älskar verkligen mitt jobb, skulle inte byta ut det mot något annat yrke i hela världen. Alla fina människor som får en att le varenda dag, som får en att känna att man gör ett himla bra jobb. Äldre människor ger en så mycket tillbaka, att se tacksamheten i en äldre människas ögon är den absolut bästa känslan som finns. Fantastisk känsla ♥

Känner att det är dags för ett besök på älskade Skytten snart, bara för att få träffa alla goa människor!


weheartit

Kommentarer
Postat av: Jenny - mamma till Milo & gravid med Liten ♥

Sv: Okej, va kul, våran är beräknad till 4 juni :)

2012-04-16 @ 09:35:18
URL: http://jeennyulmheden.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Jag förstår hur det känns! Det är ett så tacksamt yrke, jag älskar det också! :)

Du får tänka att du är tillbaka snart, ett år (eller hur länge du ska va mammaledig) går fort, snart är du där! :)



Sv; Tack fina du! :D

Kramar

2012-04-16 @ 10:18:42
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och Wilma

Godmorgon...Vilken fin bukett..Ha en fin tisdag..kram

2012-04-17 @ 09:33:52
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0