För lugnet som jag känner - är tack vare dig

Boken ''Gravid för första gången'' fick vi med oss hem från barnmorskan första gången vi var där, det står så mycket bra i den och nu tills på torsdag så skulle vi läsa om smärtlindring inför förlossningen och ju mer jag läser desto lugnare blir jag över vad som komma skall. Jag har i princip redan bestämt mig kring det här med smärtlindring och hur jag vill föda, även om det inte känns som att jag kan bestämma allt såhär i förväg för jag tror att man känner efter ganska bra när man väl är där, men att planera lite och ha egna tankar kring det tror jag bara är bra.

Det ska bli himla intressant att fara på BB på torsdag och se alla rum och bli informerad mer ingående om alla verktyg och all smärtlindring som man kan använda. Jag har ju som sagt sommar jobbat på BB men jag kommer definitivt se allt från en annan vinkel nu när jag själv ska ligga där och föda ut ett mirakel. Allt känns så spännande och det känns så bra att jag är mer lugn än orolig nu. För att drömma mardrömmar och ständigt gå runt och tänka på hur ont det kommer göra, är inte kul för fem öre. Så en lättnad är vad jag känner just nu och jag längtar så tills jag får ligga där, tills vi får möta vårat lilla hjärta. Oj vad jag längtar!!

Jag fick tårar i ögonen för någon dag sedan då jag och min fina pratade om förlossningen. Jag sa att jag var lite orolig inför det och då sa han direkt '' Jag kommer finnas vid din sida hela tiden älskling och stötta dig, du behöver inte vara orolig, tillsammans kommer vi klara det! '' Åh min fina älskling. Tänka sig att jag fick världens finaste människa. Jag älskar dig Peder, mer än ord kan beskriva ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0