Andningslarm - en trygghet!

För några månader sedan slutade en bekant's son andas på natten, det hände till och med två gånger på rad med bara några veckors mellanrum och tack vare detta andningslarm så kunde han rädda livet på sin son. Jag blir så rörd bara jag tänker på det. Det hade kunnat gå så illa men den här lilla 'dosan' gjorde så att dom fortfarande har kvar deras lilla pojke.

När Elvin kom ut till oss så fick vi detta larm av dom och vi är så fruktansvärt tacksamma för det! Varje kväll när han får på sig pyjamasen så fäster vi fast larmet på hans blöja och vi sover så tryggt när vi vet att om något skulle hända så börjar den pipa.

Jag tycker inte alls att man borde tveka när det gäller detta larm. Kan nästan tycka att det är lite självklart att använda sig av det. Plötslig spädbarnsdöd orsakas inte av någon sjukdom, så det kan hända något även om barnet är friskt. Men om man tror att man vaknar av att barnet slutar andas på natten, så ska man ju inte köpa ett.
 
Bara ett litet tips till er från mig! :)
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: cec nilsson

Vad kostar den & var köper man den?:)

2012-08-12 @ 02:02:14
URL: http://cecnilsson.devote.se
Postat av: My - 21 år och gravid

Jag har precis köpt det där larmet efter att jag kom ihåg att jag läst detta inlägg på din blogg! Men jag läste att många har blivit mer paranoida med larmet. Som att de ligger vakna och lyssnar efter att det ska larma. Har du någon gång känt så? Och använder du bara larmet på nätterna, eller använder du det i vagnen också till exempel? :)

2012-10-08 @ 11:46:19
URL: http://myjernkrok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0