Sjunde Augusti

Hej på er alla fina

Idag har vi varit på BVC med våran lilla prins för vägning och mätning. Han väger numera 5425 gram, har hunnit bli hela 58,2 centimeter lång och har ett huvudomfång på 38,8 centimeter. Han växer så det knakar och följer kurvan precis. Våran stora lilla kille!
 
När vi vägt Elvin så tog min fina med sig honom hem och jag stannade kvar för att göra ett EPDS screening test. Det är något som alla nyblivna mammor erbjuds att göra, man får svara på frågor om hur man mår och utifrån det så avgörs det ifall man behöver hjälp för att börja må bättre. Jag mår toppen, har aldrig varit lyckligare och testet tog inte mer än tio minuter för min del. Helt klart så har humöret och känslorna svajat fram och tillbaka under första tiden som mamma. Det är mycket nytt som ska in och mycket som man ska lära sig, så alla dagar har inte varit bra. Men precis så var det innan också, så jag känner ingen skillnad. Är så tacksam och glad över att jag har fina Peder vid min sida som får mig att bli så lugn och trygg i min roll som mamma. Han är verkligen den finaste människan som finns och världens bästa pappa

Nu ska vi strax gå över till Marcus och Malin för att äta tacos, lyx att bli bjuden på middag såhär mitt i veckan! Sedan ska vi följas till Joakim, Mia och Oliver för att fira Joakim på hans 26års dag. Blir en riktig myskväll tillsammans med våran fina släkt.

Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen

Sötnosen! klart känslorna svajar av alla hormoner, om inte annat, men bra att de gör testet så att de kan hitta dem som verkligen mår dåligt

2012-08-07 @ 18:26:50
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: sanna

Men vilken goding :-)

2012-08-08 @ 22:06:52
URL: http://lillaelias.blogg.se
Postat av: Bella - med mini i magen

Han är så fin eran lilla kille :) kram

2012-08-09 @ 21:44:10
URL: http://www.gabriellaonnelind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0