Elvin 2 månader ♥

Idag blir våran lilla skatt hela två månader. Åtta veckor av oändlig kärlek, våran lilla prins!  
 
Att tiden bara flyger iväg är inget nytt, ibland önskar jag att man bara kunde stanna tiden och leva i den förevigt. Det vore väl något? Jag njuter för fullt av att vara mamma, det är verkligen det bästa och största som hänt mig. Vilken lycka jag känner över att jag har världens finaste familj.
 
Elvin har börjat göra så många ljud. Han börjar höra sig själv och tycker att det låter roligt, då låter han jätteglad. Gladast är han när han får ligga i babygymmet. Där ligger han och sparkar, viftar med armarna, ler och gör roliga läten. Han sover i hans vagga för det mesta, ibland om han inte vill somna där så brukar vi ta honom till oss i våran säng och när han somnat så lyfter vi över honom till vaggan igen. Det har väl hänt att han fått sova mellan oss men det är sällan. Jag kan inte riktigt slappna av så det känns bra att han tycker om sin egen säng. Vi lägger honom strax före tolv, han vaknar kring fyra/fem tiden och somnar sedan om direkt igen efter mat. Det känns underbart! Även tidigt på morgonen då han ätit så somnar han om, så jag får många timmars sömn även om dom inte blir sammanhängande. Jag helammar honom fortfarande, har mycket mjölk och han äter riktigt bra. Det är himla mysigt att amma, men man känner sig rätt bunden. Han äter var tredje timme fortfarande, ibland på dagarna kan det gå fyra timmar men det händer inte så ofta. Jag ger honom mat, sedan passar jag på att göra allting som ska hinnas göra innan nästa matning. Haha! ;) Skämt och sido. Elvin får i sig rätt mängd mat och är väldigt nöjd. Glad bebis = glad mamma!
 
Finaste Elvin vad vi älskar dig. Det är så underbart att få vara med dig varenda dag och följa din utveckling. Du är det absolut bästa vi har, vårat lilla charmtroll.
 
Så kom du då till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft. Med ens  fick allting mera mening, långt mer än det någonsin haft. Du ler så du strålar,  din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring. Små fötter och fingrar, din  hud och din doft, så underbart skapat allting. Ditt liv skall vi följa och  finnas för dig och dela din glädje och sorg. När skuggorna hotar ditt solsken,  är vi din tryggade borg. En sådan vacker gåva vi fått att bevara; Ett barn att  få älska och skydda från ont, en lycka för stor att förklara!
 
 
Kommentarer
Postat av: R - Svartvit poesi, teckenspråk, norrland och humor!

Hur känns det att amma? Är det lite läskigt? Eller bara frid och fröjd och känns naturligt?

2012-08-14 @ 20:09:12
URL: http://ovitaskor.blogg.se
Postat av: Frida

Åh, så söt han är! Jättefin bild! :)

2012-08-16 @ 22:31:50
URL: http://friiiiiiida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0