1 December

Välkommen December! Mysigaste tiden på året, helt klart ♥
 
Jag har precis lagt upp mina fötter på soffan, dricker en kopp kaffe och tittar på lite tv samtidigt som jag läser bloggar. Det har varit mycket spring idag, så jag njuter verkligen av att få koppla av en liten stund. Jag skrev tidigare att vi lever i ett flyttkaos och nu kan jag meddela att det är ännu mer kaos här hemma. Mamma har varit här ikväll och vi har plockat ned alla saker från köket, så nu har vi dubbelt så många flyttlådor här som vi måste kliva över. Haha! Det bästa av allt är att dom som bor i huset nu, är helt färdiga så förmodligen kommer vi börja köra dit saker redan imorgon!
 
Så imorgon har jag tänkt att vi ska bli klara här hemma, så jag kan köra lådor om dagarna i veckan och grabbarna kan bära alla tunga saker på kvällarna. Måndag kväll ska vi måla trappen i huset vit, måla kökssoffan, en pall och en ram till en tavla. Nu är det verkligen nära och det pirrar i hela mig! Vad spännande allting känns. På måndag ska vi in på banken och skriva papper, då får vi också nycklarna. Då är huset vårt. Så overkligt! Jag tror ännu inte jag förstått att vi ska flytta härifrån, trots alla lådor och saker överallt. Det är verkligen sista nätterna här nu, snart har vi ett alldeles eget ställe.
 
Även fast vi har mycket redan, så har jag köpt lite nytt och kommer förmodligen köpa ännu mera nytt när plånboken tillåter. Det är ju så kul att köpa inredningssaker och det finns så mycket fint. Idag när vi gjorde stan så fyndade jag två fina, stora ljusstakar som kommer passa perfekt i huset. Jag är även ute efter ett par vita lampfötter och nya krukor + blommor måste köpas! Haha, jag är verkligen en drömmare som vill ha allt jag ser. Men lite kommer jag köpa nu, sedan kommer jag nog vänta tills vi bott in oss lite och känt hur vi vill ha det. Brukar oftast bli så att jag köper lite för mycket, som man inte har användning av.
 
Idag var vi på badhuset och Elvin fick bada där för första gången. Han älskade vattnet! Grät eller gnällde inte en sekund, mitt lilla hjärta. Han är så himla duktig och jag tycker det är så kul att han gillar sånt, för då kan vi göra om det massor med gånger och göra det till en liten tradition kanske varje fredag. Mysig start på helgen sådär. Han lekte och plaskade på i vattnet och blev alldeles slut på, efteråt somnade han medans han åt. Hihi.
 
Nu ska jag fortsätta njuta av lugnet och sedan krypa i säng. Imorgon väntas en hel dag med packning och flyttning, så bäst att sova några timmar så man orkar. Hoppas ni haft en fin dag! Kram på er.
 
Kommentarer
Postat av: mamma

Mormormys <3

2012-12-01 @ 21:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0