13 December

Godmorgon torsdag! Imorse vaknade jag upp av ett mindre roligt samtal. Min kära bror ringde och berättat att han skjutsat in vår mamma på akuten för hon hade enorma magsmärtor. Nu ska dom göra en titthålsoperation och söva ned henne. Eftersom vi inte har sån bra erfarenhet av sjukhus i vår familj så är det klart att man blir väldigt ledsen och orolig, men hon är i väldigt goda händer så jag är säker på att allting kommer gå bra. Men bara känslan av att få ett sådant samtal, det gör så fruktansvärt ont och när jag hör ordet akuten, ambulans eller sjukhus blir jag alldeles kall. Att någon i ens familj inte mår bra eller har tagit skada är det absolut värsta som finns. Och när man själv känner sig så maktlös och inte kan göra så mycket förutom att vänta, vänta och vänta lite till.
 
Läkaren skulle ringa mig så fort det var färdigt. Så jag ska försöka fördriva tiden med att städa huset. Ser lite ut som ett bombnedslag här just nu faktiskt, kartonger lite här och var och saker överallt. Svårt att kunna ställa i ordning och packa upp när man inte vet var man vill ha allting. Men det känns bra att vi har Elvin's blivande rum tomt som för tillfället får vara ett förråd för de saker vi inte fått upp ännu. Men ju längre vi bor här desto mer vill jag bara rensa färdigt där inne och börja inreda hans rum! Känns så himla kul att få börja göra fint där inne, även om jag känner lite ångest inför att han ska börja sova i eget rum. Hihi. Min lilla plutt. Men det dröjer nog några månader till innan vi är där, så jag känner mig ganska lugn.
 
Idag är det ju även lucia och det är så himla mysigt. En av dom få gångerna som jag faktiskt saknar att gå i skolan, då var det så kul att få gå luciatåg. Man övade i flera veckor innan och det var så kul att stå där framme inför alla och sjunga. Jag sjöng faktiskt duett med en annan tjej när vi hade lucia, det tyckte jag var mäktigt även om jag ogillar att sjunga inför någon. Stort att ha gjort det iallafall, så glad över att jag vågade!
 
Nu måste jag sätta fart, hoppas ni får en fin dag. Kram på er ♥
 
Kommentarer
Postat av: My

Jag läser alltid din blogg från mobilen och det är därför jag aldrig kommenterar. Men jag ville bara säga att min mamma berättade att hon känner din mamma. De hade tydligen opererats samtidigt! Så vi vill bara säga att vi tänker på er och hoppas att allt går bra för henne <3 (och jag älskar din blogg! Jag borde kommentera mera, men det är så jobbigt från mobilen haha)

2012-12-13 @ 14:26:34
URL: http://myjernkrok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0