LCHF lussebullar

Receptet är för cirka 10 lussebullar
 
4 ägg + 1 gula
2-3 msk erythritol ( sötrix, sötin och sukrin) och 1/4 krm stevia eller 2 tsk steviasocker (färdig blandning)
50 gram smält osaltat smör
1 dl grädde
1 dl kokosnötsmjöl
4 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1 påse saffran 0,5 gram
1 äggvita för pensling

Gör så här:
Vispa ägg och sötning, fluffigt i gärna bortemot 5 min.
Ta i smälta smöret, saffran och grädden, vispa samman.
Blanda de övriga torra ingredienserna väl och blanda ner dem väl i smeten.
Låt svälla i minst 5 min.

Gör sedan 10 st långa korvar och snurra ihop dem till lussekatter.
Pensla med lite vispad äggvita. Grädda i 175 grader i ca 15 min.
 
Jag tyckte att det var riktigt svårt att göra dom fina, eftersom degen inte blir riktigt som den blir om man gör efter det vanliga receptet, men huvudsaken dom blev goda och det blev dom verkligen!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0