Mysiga fredag

 
Jag och Elvin har haft en riktigt mysig dag ♥ Efter lunch åkte vi in på stan och mötte upp fina mamma/mormor, handlade dom julklappar som var kvar och även ett par röda strumpbyxor som jag ska ha på julafton. Köpte även välling och barnmat till Elvin så idag har han fått äta en riktig middag. Spaghetti och köttfärssås var mums tyckte han! Kul. Har tänkt göra egen mat och frysa in så småningom, men vi börjar såhär. Han har bara ätit morotspuré och sånt som smakisar tidigare, så det var kul att testa något nytt och när han dessutom älskar mat så mycket som han gör, känns så bra. Så nu ska jag bli lite mer 'strikt' när det gäller hans matrutiner, vet inte hur jag gör men det känns som att det hitills inte riktigt blivit samma varje dag. Nu ska han få välling på morgonen när han vaknar, lunch i form gröt eller något annat, mellanmål, middag och så välling på kvällen när han lägger sig. Vi testade välling ikväll men det var inte riktigt så gott som ersättningen tyckte han, så vi ska köra hälften av varje för att börja lugnt.
 
När vi kom hem från stan var det bara att byta om och göra sig klar för att åka till Joakim, Mia och Oliver för att fira lilla julafton med dom. Dom åker till Luleå imorgon och firar jul där, så var riktigt kul att samlas allihopa, äta god mat och öppna klappar. Tusen tack igen!
 
Nu har jag precis kommit hem från mamma där jag hämtade vågen. Vi har ingen egen våg för varken jag eller min fina har haft behov av en, men när jag började med LCHF så lånade jag hem hennes våg och det fortsätter jag med. Så bra att väga sig på en och samma så det inte blir massa olika siffror. Jag råkade tjuvväga mig så fort jag kom hem. Hihi. Kunde inte hålla mig!! Så spännande. Jag har ätit hela denna dag, rätt mycket till middag eftersom det fanns så mycket gott och julmat får man aldrig nog av och så vägde jag mig med kläderna på, men vågen visade ändå så jäkla bra resultat så jag kan knappt tro att det är sant. Längtar till imorgonbitti när jag får ställa mig på vågen och se vad den visar då. Såklart kommer det in ett inlägg om vikten under dagen imorgon!
 
Imorgon får vi besök av Elvin's farmor, hans fastrar och farbröder. Vi ska även då ha en liten julafton med dom. Fika gott, umgås och kanske öppna några klappar. Eftersom vi kommer vara i Tjäl på förmiddagen på julafton och hos min mamma på kvällen, så kommer vi alla att gå om varandra så då passar vi på att träffas innan alla en hel dag istället. Tycker sånt är så mysigt, för då får man ändå träffa alla och fira lite jul innan själva julafton. Och för en klapptokig människa som jag, så är ju inte flera jular fy skam. Hihi.
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0