Frågor och svar (graviditeten)

Hur långt gången är du och hur mår du?
Jag har kommit lite mer än halvvägs! Är i vecka 22 och mår superbra förutom att min rygg gör väldigt ont till och från. Mest ont gör det när jag har jobbat en hel dag och inte suttit särskilt mycket. Men oftast hjälper ett varmt bad och några timmars vila. Kan även bli lite illamående ifall jag äter tidigt och snabbt på morgonen, så ibland på jobbet måste jag sätta mig ned och ta det lugnt.

Vad är det bästa med att vara gravid och det sämsta?
Det bästa med att vara gravid är alla tankar på hur livet kommer bli när lilla pyret kommer ut. Tanken på att vi två ska bli tre får mig att må så bra! Vi älskar våran lilla bebis så mycket redan. Det sämsta är väl alla krämpor, min ryggvärk, magont och illamåendet. Men som sagt så kommer det något bra ur all värk, så det är bara att härda ut! :)

Har ni handlat några bebissaker ännu?
Vi har beställt efter en barnvagn, bilbarnstol, skötväska och en adapter till barnvagnen. Sedan har vi även köpt några bebiskläder, men vi har inte köpt någon byrå än som vi ska ha pyrets alla kläder i så det är köpförbud tills den är på plats ;) Det är så lång leveranstid på barnvagn och det andra så vi var ute i god tid.

Har ni funderat på att kolla upp kön?
Nej inte det, vi har valt att ha det som en överraskning. Men jag måste nog erkänna att jag är mer sugen på att kolla könet än vad min fina Peder är. Jag blir ju så himla nyfiken. Men det känns bra att vi beslutat om att inte göra det, ska bli så himla spännande och se när dagen är kommen ifall vi får en flicka eller en pojke!:)

Har ni någon känsla av om det blir en flicka eller pojke?
Vi säger han, även fast vi inte vet. Det har vi sagt hela tiden, så jag tror nog att vi båda känner rätt mycket för att det är en liten pojke som växer och gror där inne. Men som sagt, man vet aldrig! Huvudsaken vi får en frisk bebis, sedan spelar könet ingen roll.

Har ni några namnförslag?
Det har vi. Vi har ett flicknamn som vi båda känner för och så ett pojknamn som känns rätt. Jag är mycket för 'ovanliga' namn om man säger så, medans min fina tycker om lite mer vanliga. Så, vi får se ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0