Graviditetssymtom

1. Ömma bröst - Ja!
Det har dock blivit bättre. Från början gjorde dom så ont att jag inte visste var jag skulle ta vägen.

2. Illamående - Ja.
På mornarna mår jag fruktansvärt illa. Som tur är så har jag olika arbetstider så jag börjar inte sju varje morgon. Har kräkts två gånger hitills och hoppas att jag inte behöver kräkas igen. Fy.

3. Trötthet - Ja.
Jag är väldigt trött just nu, har nästan börjat bli mer trött nu än tidigare. Sover så fort jag får chansen.

4. Kissnödig - Både ja och nej.
Ja fast ändå inte så mycket. Vaknar alltid mitt i natten och måste gå, men annars inte mer än vanligt. Lär väl bli värre i slutet av graviditeten när lilla skatten där inne trycker mot min urinblåsa.

5. Huvudvärk - Nej.
Inte alls, känner mig bara lite bakis ibland och då hjälper litervis med vatten!

6. Ryggsmärtor
- Ja.
Om jag sitter stilla för länge på samma ställe börjar det värka i nedre delen av ryggen.

7. Magont - Ja!
Jag har haft riktigt ont i magen till och från. Det har slitit och dragit där nere, ibland har jag haft så ont att jag skrikit rätt ut. Blev såklart väldigt ont men fann en sida där det stod att det är troligen ligamentsmärtor. Det kan göra väldigt ont när bebisen växer snabbt.

8. Matbegär - Nej!
Inga cravings här inte. Äter allt som innan!

9. Yrsel - Nej!
Ibland när jag reser mig upp för fort, men ytterst sällan.

10. Humörsvängningar -
Ja!
Det har jag visserligen alltid haft men ;) Nä, jag är känsligare än vanligt och blir mer irriterad över saker som jag annars inte skulle brytt mig om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0