Femte Mars

Det känns som att jag bara klagar just nu, men det känns faktiskt inte bra. Min rygg håller på att gå av, jag kan inte beskriva med ord vilken smärta jag hade idag på jobbet. Fy tusiken. Jag tog mig knappt upp ur personalsoffan efter fikat och jag kan inte ta upp något från golvet. Jag skulle böja mig ned efter något tidigare idag och då var det som att någon stack kniven i mig, på vänster sida av svanken. Det gör så ont! Direkt jag böjer mig eller vänder mig så känner jag en smärta som jag aldrig varit med om förut. Skulle ringa min barnmorska tidigare men kom på att hon inte är där förrän imorgon, så det första jag gör imorgon är att ringa till henne och jag hoppas att hon har en lösning på det här. Jag kan inte göra något alls, ska försöka lägga mig på värmedynan nu så försvinner kanske värken en stund. Hoppas jag.

Förutom min värk så har dagen varit riktigt bra. Jobbade till klockan tre, på förmiddagen följde jag med två brukare ut på stan för några ärenden och det var hur trevligt som helst! Efter besöken så köpte vi oss varsin varmkorv med bröd och njöt av solen. Kan ju inte bli så mycket bättre. Nu ska jag alldeles snart påbörja dagens middag, tror jag har blivit senil, har helt glömt bort vad jag och min fina kom överens om för maträtt igår. Haha! Vi har ju blivit så duktiga att vi har börjat göra ett matschema för varje vecka, superbra!

Ikväll ska jag försöka ta mig en lugn promenad, om min rygg går med på det. Imorgon hinner jag inte röra på mig alls för jag har tagit på mig flyt tid. Ska jobba från 7 - 14 och sedan 15:30 - 21, en delad tur så jag hinner nog inte göra så mycket mer än att jobba imorgon. Känns inte jättekul, inte när jag har såhär ont. Får hoppas att det går bra.

Hoppas ni haft en härlig start på veckan och att ni mår bra! Kram på er ♥

Kommentarer
Postat av: Frida - mamma till Elsa och lillebror i magen

Låter som början till foglossning :/ hoppas du får hjälp av bm. Ja men nu gör vissa sparkar ont. Verkar som att min bebis har starka ben ;)

2012-03-05 @ 15:47:38
URL: http://Http://allgren.blogg.se
Postat av: Frida - Mamma till Elsa och lillebror i magen

Kanske kan vara ischias (hur det nu stavas). Min bm sa dock att det hörde ihop med foglossning. Jag hade sådär i början :/ Inge roligt men helt klart värt det :)

2012-03-05 @ 15:58:11
URL: http://Http://allgren.blogg.se
Postat av: Frida - Mamma till Elsa och lillebror i magen

Ja gör det. Det finns säkert nått som hjälper! :) det är så spännande att följa fler som väntar barn :)

2012-03-05 @ 16:04:26
URL: http://Http://allgren.blogg.se
Postat av: Frida - Mamma till Elsa & lillebror i magen

Ja precis! :)

2012-03-05 @ 16:20:25
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0