Tionde Maj

Åh vad jag känner mig glad idag! Jag bryr mig inte om att regnet öser ned här utanför - idag är det en väldigt bra dag på många sätt. Jag bara ler! Jag älskar verkligen såna här dagar när det känns som att allt flyter på och ingenting kan ta bort glädjen.

Jag klev upp tidigt imorse, lämnade in våran bil på service och så åkte jag direkt till barnmorskan. Snacka om att jag blev glad när hon sa åt mig att jag såg så fräsch ut och att det syntes i mitt ansikte att jag inte ökar en massa i vikt, mina promenader ger resultat även om dom ibland blir korta. Tack och lov för det. Sedan var alla mina värden bra, även bebis mådde bra. Hon kände och klämde på magen och när hon sa att bebis är fixerad så släpptes en tio kilos sten från mina axlar. Så härligt! Huvudet är ruckbart men hon kan inte flytta tillbaka bebisen. Det förklarar varför jag haft sån värk och ökat tryck nedåt dom senaste veckorna och varför jag känner sparkar så tydligt mitt på magen. Där ligger ju småbena och lillrumpan! Mys. Och dom små, snabba hjärtljuden låg idag på 144 - 145 slag / minut

Vi bokade även in två nya tider, en tid om några veckor för att se att allting fortsätter gå åt rätt håll. Och så en tid i slutet av Maj för både jag och min fina, då ska vi sätta oss ned med barnmorskan och göra en förlossningsplan. Så spännande! Jag tror jag ska börja fundera över hur jag vill att min förlossning ska se ut och skriva ned några stödord, kan vara bra att iallafall tänkt igenom lite innan. Det känns verkligen att det är slutspurten nu när vi ska börja prata om förlossningen, oj vad jag längtar.

Nu har jag precis kommit hem igen, ska packa upp min väska (har varit inneboende hos Mamma nu i veckan när min fina jobbat borta) och så ska jag städa upp lite. Dammsuga och vika lite kläder. Sedan ska jag trotsa regnet och gå ut på en promenad, sedan ska jag vänta på att Mamma slutar jobba och så ska vi följas åt på affären så jag får handla massa gott till helgen. Bärhjälp är då ett måste ;)

Ikväll kommer äntligen min Peder hem! Har saknat honom så mycket i veckan, det ska bli så härligt att få krama om honom och rå om varandra hela helgen. Vi ska bara äta gott och ta det lugnt, vi blir kvar här hemma i Lycksele och det känns riktigt skönt. Min finaste, förstå hur mycket man kan sakna en människa efter bara några dagar.

Hoppas ni får en jättefin torsdag och att allt är bra med er. Kram!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Så härligt med en bra dag :) Man blir så lycklig när man vandrar ut från barnmorskan och har hört att allt är bra!

Tänk snart kan man prata om hos söt bebis är istället ;)

2012-05-10 @ 10:20:21
URL: http://sannaerikakarlsson.blogspot.com/
Postat av: Sanna

SV; Det är så jäkla trist att alla vi bloggare ska bo så långt ifrån varandra... Nu vet jag förvisso inte vart någonstans i detta avlånga land ni bor, men sambon har släktingar uppe i Norrland. Och ett par besök dit blir det nog trots allt!

Vore super skoj att kunna träffas, och bebisprata ;)

2012-05-10 @ 11:26:03
URL: http://sannaerikakarlsson.blogspot.com/
Postat av: Alexsandra, 1 dagar till BF

vad skönt att bebban har fixerat sig. :) så slipper man tänka på de.



SV: Jotack då är vi två som längtar efter den värmen :) speciellt i detta väder.

2012-05-10 @ 18:29:12
URL: http://alexsandralotman.blogg.se/
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Så härligt att allt såg så bra ut på kollen! Jag var också hos bm idag och visst har jag också en bebis som ligger neråt med huvudet och förvärkar :)

sv: Ja eller hur, hembakta bullar måste man ju ha hemma i frysen nu när man ska bli (bull)mamma :D.

Tack detsamma, kram!

2012-05-10 @ 19:47:32
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Frida

Härligt! Jag har också varit hos barnmorskan idag. Så skönt att höra att allt är bra!

2012-05-10 @ 19:59:54
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: ♥ Sojka ♥

Vad mysigt att det snart är dags! Förstår din längtan!

Spännande att snart planera förlossningen och jag hoppas den går som du vill! :)

kram♥

2012-05-11 @ 10:25:19
URL: http://www.sojkasframtid.se
Postat av: Linda Olsson

Härligt att allt ser bra ut med den lilla! :D Inte många veckor kvar ju! :D

Kramar

2012-05-11 @ 12:00:50
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Sandra- med pojke i magen

Hoppas att dagen blir lika bra :D

Visst va de en lättnad att bebis är fixerad :D Babyboys hjärta ligger också på 145 ;D



SV

Vi har tydligen högt blodtryck i hela släkten, både på mammas sifda och pappas sida..

Jag har dock superlågt istället...

2012-05-11 @ 12:15:37
URL: http://frusandrasjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0