Tjugo dagar kvar till BF ♥

Nu börjar det verkligen dra ihop sig och dagen med stort D närmar sig med stormsteg. Endast tjugo dagar kvar till beräknat datum och även om dagarna börjar gå mer långsamt nu så har tiden tills nu gått väldigt snabbt. Ska jag vara ärlig så känns det som att det var nyss jag tog tre, fyra graviditetstest som det stod 'Gravid 2-3' på. Jag trodde verkligen inte mina ögon, även om det var så efterlängtat så blev jag så chockad. Vi båda blev nog väldigt chockade, även om det var just det vi ville. Men det tror jag att dom flesta blir, även om det var väntat. När allting sjunkit in så känns det som att man växt mer och mer in i rollen som blivande mamma och blivande pappa och nu är man så himla redo. Det har runnit många glädjetårar kan jag säga, oändlig lycka ♥

Jag hoppas att vårat lilla hjärta vill komma ut snart. Även om jag innerst inne ställt in mig på att gå över tiden så vill jag så gärna träffa det här lilla livet nu och kan inte sluta hoppas att h*n vill komma ut före den 19 Juni. Det börjar bli ganska tungt nu, jag orkar absolut ingenting och det känns som att jag inte gör annat än sover heldagarna. Så fort jag får chansen så lägger jag mig ned och vilar. Men all sömn behövs. Bra uppladdning inför det som komma skall! Sedan blir det bara kortare promenader för varje dag, har fått ganska svårt för att gå nu när bebis har huvudet så långt ned. Känns ungefär som att h*n kommer falla ut när jag rör på mig så det är en liten obehaglig känsla. Men jag försöker orka med en promenad på tjugo minuter varenda dag, det är ju så skönt med frisk luft och all motion behövs. Och även om förlossningen inte startar pga promenader så känns det iallafall värt att försöka ;)

Vi pratar namn här hemma rätt mycket nu, det känns som att vi kommer ganska bra överens även om min fina tycker om mer vanliga namn och jag mer ovanliga namn. Det är ju så spännande när man inte vet könet, vi pratar fram och tillbaka om vilka namn vi tycker om och det är så himla kul. Vi har två flicknamn som vi båda verkligen tycker om, så något utav dom två kommer det bli ifall det är en flicka som gömmer sig där inne. Sedan har vi cirka tre pojknamn som känns sådär rätt. Men även om vi känner så nu, så kanske det inte är så det känns när man får se sitt barn. Så det känns tryggt att vi har några namn att välja mellan. Mellannamn och efternamn är redan bestämt, det kunde vi bestämma redan från början. Känns skönt!

Nu känns det som att det mesta är färdigt, bara lilla bebisen som fattas. Vi längtar så efter att få träffa dig

Kommentarer
Postat av: Marielle

Åhh, tack så mycket! :)

2012-05-30 @ 16:13:38
URL: http://mariellear.blogg.se/
Postat av: Blivande mormor

Mormor längtar också till isprinsessan kommer <3 ;)

2012-05-30 @ 21:00:07
Postat av: Petra

Vi hade också namn bestämd typ, men när hon väl kom ut så passade inget av namnen vi hade sett ut!



Men jag se fram emot att din bebis kommer!

2012-05-31 @ 15:54:15
URL: http://oloffssson.blogg.se/
Postat av: micaela

Jag tror HON kommer den 21 juni :)

2012-06-01 @ 11:09:12
URL: http://micaelablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0