Ett besök på BB

I eftermiddag/ikväll har vi hunnit vara uppe på BB en sväng för att se hur allting är med vårat lilla hjärta. Jag har upplevt mindre rörelser i magen i cirka en vecka och var osäker på om jag läckte lite fostervatten, så jag ringde dit idag och det kändes riktigt tryggt att få komma dit och bli undersökt ordentligt. Fick göra ett CTG och allt såg jättebra ut med bebis, hjärtljuden låg hela tiden runt 150 slag/minuten, jag har rätt mängd fostervatten kvar så det känns bra. Dom ville uppskatta vikten på pyret så imorgon förmiddag ska vi dit igen för att se ungefär vad vikten ligger på. Det känns faktiskt riktigt spännande, min barnmorska på Medicinkonsulten är säker på att lilla pyret inte kommer väga under 4000 gram och även jag själv tror att det är en stor bebis inuti mig, så det blir kul att se! Förhoppningvis är det ingen heffa klump, men jag ska nog inte hoppas på för mycket. Haha! ;)

Jag är bara så himla glad just nu. En tio kilos sten lättade från mina axlar efter besöket på BB, vårat lilla pyre mår jättebra där inne. Det är allt som räknas. Vi älskar dig, älskade bebis!

Kommentarer
Postat av: Elin - mamma till Jasper & pyret i magen

Enda skillnaden är att de kanske blir en stor guldklimp och inte en liten ;)

Jasper vägde 4175g och jag hade Inga problem med nått efteråt :) behövde inte ens sys. Lyssnade dock väldigt bra på BM. Hoppas på samma denna gång, men varje gång är ju unik ;)



En större bebis känns rejälare att ta i ;)



Va skönt att stenen lättade från hjärtat :) viktigt att man kollar upp :)

2012-05-31 @ 23:18:35
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com
Postat av: Frida - mamma till Elsa och Vilmer

Vad skönt att allt var som det skulle :) spännande och se om det är en stor bebis. :)

2012-06-01 @ 06:47:57
URL: http://Http://allgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0