Redo för förändring

 
Idag känner jag mig som ett litet barn på julafton. Nervös, spänd och förväntansfull inför morgondagen. Ikväll ska jag åka på affären och handla den mat som kommer ätas framöver, jag ska som ni kanske förstår, påbörja något som förhoppningsvis hjälper mig lite på traven med min viktnedgång. Nyttig, bra mat och en massa hård träning på det. Det känns spännande!
 
Det här är ingenting jag kom på igår, utan det har funnits i mina tankar i flera veckors tid och nu har jag äntligen bestämt mig. Jag tänker fullfölja detta, även fast det finns dom som kanske inte tycker att det är en sån bra idé och som tror att jag ändå kommer gå ned massor i vikt under denna tid men jag vill försöka. Jag har aldrig någonsin följt någon slags diet, så därför tänker jag ge det ett försök. Kanske är det något för mig, kanske inte. Det lär jag upptäcka. Men det som jag känner är viktigast är att jag verkligen vill det här. Jag har valt det själv.
 
Jag tänker dra ned på kolhydrater och sluta helt med socker och mitt mål är att gå ned alla dessa kilon på fyra månader. Jag vet att det inte handlar om så lång tid, så jag är väl medveten om att jag kanske inte kommer gå ned allt på den tiden, men huvudsaken är att jag har viljan och ett mål. Bara med det kommer man långt. Det får ta den tid det tar, jag vet iallafall var jag vill vara och dit kommer jag komma.
 
Jag har aldrig skrivit om viktnedgång tidigare och varför jag väljer att gå ut med det såhär, är dels för att jag alltid får sånt otroligt stöd av alla er läsare men även för att hjälpa andra som kanske också bestämt sig för en förändring. Att kunna peppa varandra ända fram till målet. Sedan känns det lättare att skriva det såhär, än att behöva förklara för alla runtomkring varför man gör detta.
 
Är det någon av mina läsare som följer någon diet eller som försöker gå ner i vikt? Hur mycket eller hur lite spelar ingen roll, skulle vara kul att veta vad ni kör för metod för att nå erat mål! Ni får såklart vara anonyma och jag behöver absolut inte godkänna er kommentar ifall ni inte vill att andra ska veta. Att kunna dela tankar med andra som är i samma sits, betyder mycket! 
 
Mer laddad än såhär kan jag inte bli, nu jäsiken kör jag!
Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad ha du tänkt köra för diet?

2012-10-21 @ 21:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0