Spännande!

Tusen tack alla fina för era tips angående smakisar! Betyder mycket att ni delar med er av era tips
 
Har varit och köpt färdiga burkar så i eftermiddag ska Elvin få smaka lite morotspuré. Blir spännande och se hur han kommer reagera när han bara är van vid bröstmjölk. Fanns ju hur mycket som helst att välja mellan och när jag stod där så insåg jag ju att jag inte har den blekaste aning om vad man ska börja med. Så jag är tacksam över alla tips jag får från er läsare.
 
Jag tycker såklart att hemlagad barnmat är bättre men nu när han bara kommer äta cirka en tesked före varje amningstillfälle så känns köpt lättare. Jag och mamma har redan bestämt att vi ska göra stor kok kring jul och frysa in. Åh vad jag längtar!! Känns så himla kul att han ska börja äta lite smått.
 
Kommentarer
Postat av: Madde - nygift och mamma till Olle född 120304

Kommer gå fin fint de där. :) Stressa inte om han inte skulle tycka om något på en gång. Ta de lugnt, ge han någon annan smakis och testa sedan den han inte tyckte om igen någon annan dag. De är så himla mysigt att mata och roligt oxå, speciellt när de börjar vilja äta själv och man får städa hela köket efteråt. ;)

2012-10-06 @ 19:25:27
URL: http://mkj.blogg.se
Postat av: Madde - nygift och mamma till Olle född 120304

Kommer gå fin fint de där. :) Stressa inte om han inte skulle tycka om något på en gång. Ta de lugnt, ge han någon annan smakis och testa sedan den han inte tyckte om igen någon annan dag. De är så himla mysigt att mata och roligt oxå, speciellt när de börjar vilja äta själv och man får städa hela köket efteråt. ;)

2012-10-06 @ 19:25:57
URL: http://mkj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0