Stay Strong

Det har snart gått fyra månader sedan förlossningen och jag fortsätter kämpa för att gå ned i vikt, varje dag. För några veckor sedan stod vågen på -20 kilo och det gjorde mig så himla glad. Det är verkligen många kilon på lite tid så jag hoppas att det fortsätter i samma spår. Jag tänker inte väga mig igen förrän i December då det är ett halvår sedan Elvin föddes, ska bli kul att se hur mycket jag gått ned på tre månader till. Förhoppningsvis blir jag lika glad då som sist jag vägde mig.

Jag tror inte på dieter. Jag tror att man lyckas bäst om man äter rätt mat och äter lagom mängd. Inte för mycket men inte heller för lite. Och såklart motionerar varenda dag. Jag tror att man håller vikten bäst då, man rasar inte i vikt och sedan går upp igen utan det är större risk att man kan hålla sig kvar där man känner sig nöjd och fortsätta må bra bara. Men, jag kan till exempel tänka mig att dricka en nutrilett shake till lunch någon dag utan att bli fast där och inte byta ut alla måltider. Och dra ned på kolhydraterna. Men inget av dessa alternativ är något för mig nu när jag fortfarande ammar, kanske kommer jag gå ner ännu mer i vikt då. När jag kan äta som jag vill och när jag börjar träna på gymmet.
 
Mitt mående kring allt det här går upp och ner, ibland känns det verkligen jättejobbigt medans det ibland känns så himla bra. Precis som med allting annat. Oftast känns det såklart bra för jag vill ju inget hellre än att lyckas, men det är tufft. Men tack vare att jag ärvt min pappa's tjurskalle och peppande ord från alla runt omkring, så kommer jag nå mitt mål. Det är jag säker på.
Tack för ert stöd
 
 
Kommentarer
Postat av: Lisa

Du är så duktig!
Kämpa på, du fixar det!
Kram

2012-10-06 @ 10:48:10
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Jenny

Du är jätte duktig och stark!

2012-10-07 @ 16:58:32
URL: http://jennynygrenfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0