2 April

 
Vi har haft en mysig påsk ute i det underbara vädret med min fina familj ♥ I fredags packade vi in oss i bilen och åkte till Marcus och Malin i Husbonliden. Där gjorde vi upp en eld, grillade massa gott, solade, körde skoter, åt god påskmat till middag tillsammans med farmor och farfar. En riktig mysdag. Helgen har jag jobbat och det har gått så bra. Så mycket som jag fått skratta i helgen har jag inte gjort på länge, mina arbetskamrater är så fina.
 
Igår åkte grabbarna iväg till Sidberg för att köra ut saltstenar så jag och Elvin tog med oss mamma/mormor till Malin och körde en favorit i repris. Jag har verkligen fått färg i mitt ansikte under dessa dagar! Det har varit soligt och fint varenda dag. Mitt på dagen kom dom hem därifrån så då körde vi lite fyrhjuling på isen. Elvin fick åka med både mig och Marcus. Han ville åka hela tiden. Var gnällig när vi tog ned honom därifrån och så fort vi satte honom på den blev han tyst. Godingen! Hoppas han inte blir en fartdåre som sin mor. Hihi.
 
Vi avslutade gårdagen med middag hos mamma och sedan åkte jag och provade ett löpband som jag ska köpa. Jag hade ett Attract löpband förut som jag inte var nöjd med. Detta är ett mycket stabilare och bättre så jag behövde inte fundera länge innan jag bestämde mig. Det var över halva priset så jag kände att det inte var så mycket att tänka på. På fredag när vi kommer hem ska vi hämta hem det och jag längtar! Nu måste jag bara köpa mig ett par nya löparskor och sedan ska det springas. Det ska bli riktigt skönt att inte behöva fara iväg någonstans för att träna. Den tiden finns inte alltid och jag blir lika besviken varenda gång. Nu kan jag träna medan Elvin vilar på dagarna och så har vi kvällen fri och kan umgås som familj.
 
Nu har min farmor och farfar precis varit här med våra utemöbler. Dom har stått i deras stuga eftersom vi inte haft någon plats att ha dom på, men nu när vi köpt hus så har vi en väldigt stor altan och där passar dom möblerna perfekt. Dom påminner så mycket om pappa. Just för att det var deras och vi har spenderat många timmar, sittandes på dom på våran altan i mitt barndomshem. Jag blev nästan tårögd när jag fick se dom. Jag kan se framför mig hur pappa sitter i en av stolarna framför mig, dricker kaffe och pratar med mig.
 
Vi ska alldeles strax börja packa in våra saker i bilen och åka till min fina's hemställe, Tjäl. Där ska vi vara till på fredag. Umgås med hans familj och förhoppningsvis vara mycket ute på sjön. Hoppas det här vädret håller i sig. Det ska bli kul att komma iväg lite!
 
Jag hoppas att ni haft en fin påsk och när vi kommer hem igen så lovar jag att det blir bättre uppdatering. Kram på er.
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0