Livet är bra härligt

 
En powerwalk på 7.74 kilometer fick avsluta den här dagen, underbart! ♥ Nu ska jag strax ta mig en varm dusch och sedan ska vi krypa i säng. Imorgon är det min dag. Hela 22 år blir jag. Eftersom det inte riktigt är klart i huset så kommer vi fira mig här hos mamma, mina bröder kommer hit med respektive. Vi ska äta kycklingsallad och mina goda morotsmuffins som vi bakat ikväll. Tårta blir det på lördag då min fina's familj kommer och min släkt. Känns roligare att ha det 'stora' kalaset hemma hos oss. Innan lördag borde vi hunnit städa och gjort klart.
 
Imorgon hörde jag ryktas om frukost på säng och skönsång av min fina och mamma. Hihi. Mamma och pappa har alltid sjungit ''Det är ingen vanlig dag, för det är Sara's födelsedag. Hurra, hurra, hurra!'' för mig i alla år. Som i Lotta på bråkmakargatan, hon var verkligen min favorit när jag var liten. Just därför känns det extra speciellt att jag får vakna upp hos mamma. Väcker många minnen. Det ska bli så mysigt!
 
Hoppas på sol imorgon så jag och lilla prinsen kan ta oss en lång promenad. Det var fantastiskt väder idag, strålande sol och plusgrader. Vi gick långa rundan runt djurparken tidigare och när vi kom hem satte vi oss på mammas uteplats. Åt smörgåsrån och Elvin pratade massor med dagisbarnen. Sötnosen. Jag längtar bara mer och mer till sommaren när det är så fint ute.
 
På tal som sol så har vi knappt någon alls på våran gård. Det är för mycket träd i vägen. Men idag ringde Peder till han som äger marken bredvid oss och att kapa några träd var inte alls något problem. Han skulle komma till oss nästa helg och så skulle vi planera och prata om vad som kan tas bort. Så himla härligt!!! Förhoppningsvis kan det fixas innan sommaren. Vi har ju badstranden inte så långt ifrån vårat hus så att få vara i solen vore ju inget problem, men vore kul om man bara kunde få in lite sol på altanen. Så mycket mysigare att kunna sätta sig där.
 
Nog om det. Nu måste jag hoppa in duschen och sedan sova så jag orkar med morgondagen! Kram på er
 
Kommentarer
Postat av: Elin - mamma till Jasper och Axel

Då är du ganska precis 1 år yngre än mig, jag fyller 23 på måndag ;-)

2013-04-09 @ 13:15:31
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0