4 Februari

Välkommen måndag och en ny vecka! ♥ Jag önskar att tiden kunde gå lite långsammare, men ändå skönt med en ny dag. Sån har jag alltid varit. Varje kväll när jag lägger mig brukar jag tänka att, imorgon tar jag nya tag. Bara att fortsätta kämpa. Det gäller inte bara viktnedgången utan allmänt. Kan vara att imorgon, ska jag verkligen kliva upp med ett leende och känna mig stolt över mig själv och vad jag åstadkommit i livet hitills. Att jag klarar av varje dag och känner att jag kommer någonstans. Att jag lär mig något nytt. Att jag visar mina nära och kära uppskattning. Jag tror att det är riktigt viktigt att ta vara på varenda dag och verkligen leva livet fullt ut, som att det kan ta slut när som helst och njuta av vartenda andetag. Innan pappa rycktes ifrån mig så tänkte jag inte alls såhär, det blev plötsligt så självklart när han inte fanns längre, att jag skulle njuta och leva för honom. När vi väl ses igen kan jag berätta om allt fantastiskt som jag fått uppleva och känna att jag inte stannat av, utan verkligen gjort allting som jag drömt om. Nu blev det väldigt djupt här, tankarna bara flyger iväg! Men njut av livet, för det kan ta slut alldeles för snabbt.
 
Jag spelade in en liten video på Elvin tidigare. Han har lärt sig att när man frågar hur stark han är, sträcker han upp sina armar rakt upp och spänner sig. Och så blir han så glad när man klappar händerna och säger att han är såååå stark. Hihi. Lillplutten våran. Han har verkligen vuxit så mycket på så kort tid och lärt sig så mycket nytt. Nu drar han sig upp mot allt. Mot soffan, soffbordet, lådorna i köket, stolar, i sängen. Överallt. Så nu gäller det att vara med hela tiden. Hihi.
 
Nu ska jag få i mig lite lunch och sedan när Elvin vaknar från sin vila ska vi åka på mitt jobb. Hälsa på arbetskamraterna och prata med min chef. Jag har tänkt börja jobba helger och kvällar i Mars för att spara mammadagar så jag ska få ett schema på vilka helger jag ska jobba. Det känns verkligen att vardagen börjar närma sig med stormsteg, snart börjar jag jobba på riktigt och Elvin ska börja på dagis. Blandade känslor inför det helt klart, önskar att jag kunde vara hemma med Elvin jämt, men det ska faktiskt bli både kul och härligt att få komma ut och jobba igen. Träffa alla goa vårdtagare och mina fina arbetskamrater. Man kommer ju uppskatta alla lediga dagar då på ett helt annat sätt än vad man gör nu, nu finns ju liksom inget annat liv än mammaledigheten. Var dag är den andra lik, men jag njuter. Det är så himla mysigt att vara mammaledig. Bara kunna mysa hela dagarna och vara med våra fina lilla kille! Men han älskar andra barn redan nu, så dagis kommer gå jättebra.
 
Hoppas ni får en fin start på veckan! Kram på er
 

Elvin hos mormor igår ♥
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0