Älskade vän

Värme. Trygghet. Äkta. Viktig. Själsfrände. Jag blir så varm och lycklig inombords när jag tittar på bilderna som mamma tog på mig och Lisa i förmiddags. Att jag skulle hitta en människa som är så lik mig, på många sätt, trodde jag aldrig. Jag tror fortfarande på att det var våra änglapappor som förde oss samman. Som förstod att vi behövde varandra och skulle klicka så bra. Fina Lisa, som är som en syster för mig.
 
Jag minns vad nervös jag var när vi skulle träffas första gången. När jag, mamma och Malin åkte hissen ned i vårat hotell och jag fick ett meddelande av Lisa där det stod att hon var utanför. Mitt hjärta slog verkligen dubbla slag. Jag skulle äntligen få träffa den människan som varit mitt stöd så länge. Som hela tiden fått mig på bättre tankar och fått mig att känna mig mindre ensam. Som varit med om precis samma sak som mig, som också förlorat sin bästa vän, som förstår precis hur det känns.
 
Så fort jag mötte Lisa's blick försvann all nervositet. Vi kramades och det kändes precis som att vi hade träffats förut. Jag kände direkt att jag kunnde öppna mig för henne, precis som på internet. Vi pratade om allt den dagen, skrattade, åkte karuseller och hade så himla kul. Jag minns att jag tänkte flera gånger på hur tacksam och glad jag var över att jag funnit hennes blogg tidigare, där hon skrev om sin saknad, så vi fick chansen att lära känna varandra.

Att veta att man aldrig är ensam, känns så tryggt. Att veta att man har en sån fantastisk vän, om än långt borta så är det guld värt. Det är väldigt många mil mellan oss, men på något sätt känns det alltid som att du är så nära. Bara ett samtal eller ett sms bort. Jag finns alltid för dig och kommer alltid vara din vän. Jag kan inte beskriva hur mycket du betyder, det är så himla mycket. Tack finaste du, för att du finns och för att du är du ♥
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0